موضوعات داغ

انتخاب قدرت یا کیفیت؛ بی ام و x3 یا بنز GLC

عکس مطلب اول
معمولاً در برندهای خودروسازی مخفف‌های بسیار زیادی برای نام‌گذاری خودروها مورداستفاده قرار می‌گیرند. برای مثال در برند بنز CL یا GL آغازگر نام یک مدل هستند و در برندهایی چون بی ام و اوضاع به‌مراتب خیلی ساده‌تر است و به یک حرف خاص خلاصه می‌شود. در ادامه قصد داریم به مقایسه میان دو خودروی بی ام و x3 و بنز GLC بپردازیم؛ در مقایسه ارزش خرید بی ام و X3 و بنز GLC فاکتورهای بسیار زیادی موردبررسی قرار می‌گیرند. این‌که هر دو این خودرو کلاس مشابهی از ساخت دارند خود بحثی بسیار مهم است. از همین رو قبل از هرگونه تصمیم‌گیری از نام‌های اختصاری گذشته و آن‌ها را با جزئیات ببینید. جزئیاتی که ممکن است در نگاه اول مهم نباشند اما بعدها ارزش خرید خودرو شما را زیر سؤال ببرند.

برای مثال یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که باید در خریدوفروش بی ام و X3در نظر بگیرید امکاناتی است که با همین حرف کوچک نصیبتان می‌شوند. امکاناتی که می‌توانند به نسبت از تغییر یک حرف C به K کل معادلات اقتصادی شما را به هم بزنند. برای مثال با خرید پایه‌ای‌ترین حالت بی ام و X3 می‌توانید انتظار امکاناتی نظیر: «سیستم صوتی Harmon Kardon – بلوتوث – سیستم WiFi – مجهز به 8 بلندگو و یک ساب‌ووفر – صفحه‌نمایش 8.8 اینچی» را داشته باشید که نسبت به رقیبش کمتر هستند. این در حالی است که در بنز GLC می‌توانید روی امکانات پایه زیر حساب کنید: «سیستم صوتی باقابلیت پخش CD و صفحه‌نمایش 5.7 اینچی - تلفن - بلوتوث و USB - تجهیزات قابل سفارش: نویگیشن Becker - سیستم آنلاین COMAND - رادیوی دیجیتالی (DAB) - سیستم صوتی Harman Kardon Logic - گیرنده تلویزیون - چنجر 6 تایی - تلفن جداگانه روی کنسول میانی با سیم کارت جداگانه جهت تماس‌های تلفنی و استفاده از اینترنت»
بی ام و x3

بی ام و x3

در مقابل علاوه بر امکانات موجود در بی ام و x3 امکانات پایه بنز GLC شامل موارد زیر نیز می‌شود: «استاندارد آلایندگی یورو 5 - سیستم start/stop - سیستم Agility Control - گیربکس 7G-Tronic Plus - نشان‌دهنده باد لاستیک‌ها - ترمزدستی پدالی - کروز کنترل به همراه سیستم Speedtronic - جعبه کمک‌های اولیه - گرم‌کن آینه‌های جانبی - حس‌گر باران - سیستم تهویه مطبوع Thermatic - پدال تعویض دنده از روی فرمان - روکش چرمی فرمان، دنده و صندلی‌ها - تجهیزات قابل سفارش: پکیج اسپرت AMG - تزئینات کرومی - پکیج Driving Assistance - حافظه تنظیم صندلی - سیستم Parktronic و AKSE - کپسول آتش‌نشانی - سیستم Keyless-Go - سیستم Pre-Safe - ریل‌های روی سقف - باک با حجم بیشتر (66 لیتری) - تزئینات متالیکی و چوبی - سقف پانوراما - شستشوی چراغ‌های جلو - سیستم Easy-Pack - سیستم تهویه مطبوع Thermotronic - گرم‌کن فرمان - گرم‌کن صندلی‌های جلو»
بنز GLC

بنز GLC

به همه این‌ها اضافه کنید که با خرید بنز GLC می‌توانید به یکی از مجهزترین کیت‌های امنیتی در بازار دسترسی پیدا کنید. این کیت‌های ترمزی شامل «سیستم ترمز Adaptive - ABS - ASR - BAS - ESP - 4ETS» می‌شوند و به نسبت بی ام و X3 یک سر و گردن بالاتر هستند. این امکانات ایمنی در بی ام و X3 به «EDC – CBC – DSC – DTC – ABS – BA» خلاصه می‌شود و از دید کیسه‌های هوا هم اوضاع از همین قرار است.
از همین رو وقتی صحبت از قیمت بی ام و X3 و بنز GLC می‌شود باید بیشترین میزان بررسی‌ها را انجام داد. این موضوع در مورد قدرت و مشخصات فنی هم صدق می‌کند و قیاس میان 2000 سی‎سی بی ام و 3000 سی‌سی بنز کمی نامتعادل است. به‌این‌ترتیب با خرید بی ام و X3 به 245 اسب بخار نیرومحرکه اولیه دسترسی خواهید داشت که به‌تنهایی می‌تواند 230 کیلومتر بیشینه سرعت را برایتان به ارمغان بیاورد. از طرفی دیگر همین مشخصات با حجمی بالاتر می‌تواند به 306 اسب بخار در بنز تبدیل‌شده و حداقل 240 کیلومتر بر ساعت را به دست بیاورد. بااین‌حال نکته عجیبی که باید در نظر بگیرید شتاب پایه 6.5 ثانیه‌ای و برابر این دو خودرو است. البته شباهت‌ها به اینجا ختم نمی‌شوند و از دید مصرف سوخت هم تفاوت چندانی میان آن‌ها نیست. هردوی این خودروها تقریباً 9.2 تا 9.8 لیتر بر هر صد کیلومتر می‌سوزانند و از همین رو می‌توان راحت‌تر در مورد آن‌ها تصمیم گرفت.
البته در پایان با بررسی قیمت این خودروها می‌توانیم به‌صراحت فقط یکی از آن‌ها را به شما پیشنهاد کنیم. در پایه‌ای‌ترین حالت، بنزهای GLC از 900 میلیون تومان تا یک میلیارد و سیصد میلیون تومان قیمت دارند و تقریباً با بی ام و برابری می‌کنند. از همین رو اگر قصد خرید یک بی ام و X3 را داشته باشید به‌صورت پایه‌ای پول کمتری پرداخت می‌کنید اما در مقابل امکانات بیشتری را هم از دست می‌دهید.

منبع : ویرلن
این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/2/15
همین طوری فاصلمون داره با کشورهای پیشرفته بیشتر و بیشتر میشه... خدایا خودت ما رو تو خاورمیانه متولد کردی ... خودتم کمکمون کن ...
1398/2/15
VOLVO XC60