موضوعات داغ

قبل از خرید پورشه کیمن باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

عکس مطلب اول
پورشه کیمن یکی از زیباترین و خاص‌ترین کوپه‌های دو سرنشینه واردشده به ایران است که بدون شک طرفدار سرسخت زیاد در ایران دارد. خودروهای کوپه دو سرنشین برای افرادی طراحی‌ شده است که می‌خواهند تجربه رانندگی لذت‌بخش خودروهای مسابقه‌ای را در کنار طراحی لوکس خارجی و داخلی خودرو خود داشته باشند. اگر بودجه کافی را داشته باشید و توان پرداخت هزینه‌های نگهداری پورشه کیمن را داشته باشید این خودرو یک انتخاب ایده ‏آل برای افرادی خواهد بود که به دنبال یک خودرو لوکس اسپرت هستند. اما وضعیت پورشه کیمن در ایران چگونه است؟ چه مدل‌هایی از این خودرو در ایران وجود دارد و برای خرید پورشه کیمن باید به چه نکاتی توجه کرد؟ برای پاسخ دادن به این سؤالات با ما همراه باشید تا به مهم‌ترین نکات مربوط به خرید این خودرو اشاره‌کنیم.
کیمن S

کیمن S

پورشه کیمن در ایران
در ابتدای دهه 90 شمسی تعدادی پورشه کیمن به همراه پورشه باکستر وارد ایران شدند. این خودروها درواقع روی یک شاسی ساخته می‌شوند و می‌توان گفت کیمن نسخه کوپه از پورشه باکستر است که در ایران معروف‌تر است. مدل‌های واردشده به ایران درواقع نسل دوم پورشه کیمن هستند و در دو مدل کیمن و کیمن S وارد بازار شده‌اند. تعداد این خودروهای خاص در سراسر ایران بسیار کم است و می‌توان گفت با خرید پورشه کیمن صاحب یکی از خاص‌ترین خودروهای ایران خواهید شد. در ‎حال‎ حاضر اگر نگاهی به بازار خریدوفروش پورشه کیمن در سایت دیوار بیندازیم تنها یک یا دو آگهی فروش مربوط به این خودرو پیدا خواهیم کرد. این موضوع نشان‌دهنده آن است که صاحبان این خودرو کمتر به گزینه فروش پورشه کیمن فکر می‌کنند. به‌این‌ترتیب اگر قصد خرید این خودرو را داشته باشید کار نسبتاً سختی برای پیدا کردن افرادی که مایل به فروش آن باشند خواهید داشت.
مشخصات مدل‌های مختلف پورشه کیمن
همان‌طور که گفته شد مدل‌های واردشده از پورشه کیمن به ایران اکثراً مربوط به نسل دوم این خودرو است که در سال 2012 وارد ایران شده‌اند. دو مدل کیمن و کیمن s واردشده به ایران در بخش تجهیزات و شکل ظاهری تقریباً تفاوت خاصی با یکدیگر ندارند. اما در بخش موتوری کیمن دارای موتور 2.7 لیتری با خروجی 261 اسب بخار است که به یک گیربکس pdk 7 سرعته مجهز شده است. در بهترین حالت شتاب این خودرو 5.5 ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز 262 کیلومتر بر ساعت است. اما نسخه کیمن s به موتور 3.4 لیتری با خروجی 325 اسب بخاری مجهز شده است که در کنار گیربکس pdk می‌تواند از حالت سکون تا سرعت 100 کیلومتر بر ساعت را در کمتر از 5 ثانیه طی کند. علاوه بر این حداکثر سرعت کیمن s نیز به 275 کیلومتر در ساعت می‌رسد. ازآنجایی‌که ایرانی‌ها به‌سرعت و موتور بزرگ‌تر علاقه بیشتری دارند اکثر کیمن های موجود در ایران از نوع کیمن S هستند.
کیمن S

کیمن S

قیمت پورشه کیمن در ایران
پورشه کیمن یک خودرو لوکس و اسپرت است که به دلیل خاص بودن در ایران دارای قیمت نجومی است. در حال حاضر اگر به سراغ آگهی‌های فروش پورشه کیمن در سایت دیوار برویم می‌توانیم تنها آگهی‌های مربوط به پورشه کیمن S مدل 2012 را مشاهده کنیم. بر اساس این آگهی فروش، قیمت پورشه کیمن s در ایران در محدوده 900 میلیون تومان قرارگرفته است که برای یک خودرو مدل 2012 خیلی زیاد است. با اینکه موتور پورشه کیمن بسیار قدرتمند است اما امکانات رفاهی آن در سطح بالایی نیست و رقبای کوپه این خودرو از قیمت کمتری برخوردار هستند.
منبع : ویرلن
این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/2/17
خوب شد قبل اینکه بخرم . این نکات رو دیدم و آگاه شدم. منصرف شدم دیگه نمخوامش