موضوعات داغ

آیا فولکس واگن، بنتلی و لامبورگینی را می فروشد؟

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
گروه فولکس واگن پس از گذراندن رسوایی های متعدد، به دنبال اجرای طرح بازسازی خود است و در این راستا، قصد دارد تعدادی از زیرمجموعه های لوکس خود را به فروش برساند. این طرح بازسازی که چشم انداز 2030 نام داشته و قرار است دوباره فولکس واگن را به روزهای خوب خودش برساند، اعلام کرده برندهای امن این گروه آئودی ، پورشه و فولکس واگن هستند و تنها باید بر روی این برندها سرمایه گذاری صورت گیرد. اشکودا و سئات نیز احتمالا تحت نظر فولکس واگن باقی خواهد ماند، اما نیاز است تا همکاری های خود را با دیگر خودروسازان افزایش دهند. برندهای بنتلی، بوگاتی، ایتال دیزاین، لامبورگینی و دوکاتی نیز در خطر فروش قرار دارند.
بنتلی شدیدا تحت فشار است و گروه فولکس واگن نیز قصد ندارد با سرمایه گذاری بر روی یک برند ناموفق، روند توسعه خود را به خطر بیندازد. احتمال می رود بنتلی به یکی از خریداران چینی فروخته شود. بوگاتی اما احتمالا به یکی از زیر مجموعه های پورشه تبدیل خواهد شد، به این معنی که با اندکی عقب گرد، همچنان تحت نظر فولکس واگن به فعالیت خود ادامه می دهد.
در نهایت لامبورگینی باقی می ماند که در مورد نحوه فعالیت آن، شک و تردید وجود دارد. نحوه فعالیت و سوددهی این شرکت در طی چندین سال آینده تحت نظر خواهد بود و اگر لامبورگینی سودآوری مناسبی داشته باشد، احتمالا دوکاتی به یکی از زیرمجموعه های آن تبدیل خواهد شد. همچنین این چشم انداز شدیدا به سمت سبز شدن محصولات این گروه حرکت می کند. در حال حاضر برندهای لوکس زیرمجموعه فولکس واگن مکان امنی برای سرمایه گذاری هستند، اما احتمال دارد در آینده ای که قرار است همه چیز الکتریکی شود، دیگر جایی برای یک شاسی بلند لوکس همچون بنتلی بنتایگا نباشد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد