موضوعات داغ

جنگ زمینی و هوایی میان هلیکوپتر و مکلارن سنا + فیلم

عکس مطلب اول
اگر بخواهیم یک خودروی سوپراسپرت پرسرعت را نام ببریم، خودروی مکلارن سنا قطعا باید اولین گزینه ای باشد که به زبان خواهد آمد. این خودرو با تغییراتی که از خودروی "مکلارن 720S" دریافت کرده است، در حال حاضر یکی از سریع ترین خودروهای سوپراسپرت جهان خواهد بود که نیروی خود را از موتور 4 لیتری تقویت شده 789 اسب بخاری دریافت می کند، اما آیا این موشک زمینی می تواند رقیبی قدرتمند برای وسایل نقلیه هوایی نیز باشد؟ در همین رابطه یک چالش هیجان انگیز میان "مکلارن سنا" و یک فروند "بالگرد" شکل گرفته است و جالب بود که فیلم آن را در خودروبانک به اشتراک بگذاریم.
نتیجه این مسابقه را می توانید فیلم زیر شاهد باشید، اما قبل از آن بد نیست بدانید که خودروی مکلارن سنا تنها به تعداد 500 دستگاه ساخته شده و هر یک از آنان به قیمت 750 هزار پوند در انگلستان و یا به قیمت 1 میلیون دلار آماده عرضه به مشتریان می‌شود. نام این خودرو برگرفته از "آیرتون سنا"، راننده افسانه‌ای تیم فرمول 1 مکلارن است که در سال ۱۹۹۴ میلادی درحالی که تنها 34 سال سن داشت، در مسابقات فرمول 1 گرند پری "سن مارینو" در کشور ایتالیا دچار حادثه شد و جان خود را از دست داد.


برای تولید نیرو محرکه در این خودرو، از یک پیشرانه 4 لیتری هشت سیلندر توربوشارژر استفاده شده است که نمونه آن را بر روی مکلارن 720S نیز شاهد هستیم، اما کمپانی خودروسازی مکلارن با تغییرات و تقویت‌های سنگینی که بر روی این پیشرانه انجام داده است، موفق به افزایش نیروی تولیدی موتور به حداکثر 789 اسب بخار و همچنین موفق به تولید 800 نیوتن متر گشتاور از این پیشرانه 4 لیتری هشت سیلندر شده است که در مقایسه با نسخه‌های استاندارد این پیشرانه، می‌تواند 79 اسب بخار قدرت و چیزی حدود 30 نیوتن متر گشتاور بیشتری داشته باشد، این درحالیست که وزن اتومبیل در مقایسه با مکلارن 720S حدود 85 کیلوگرم کاهش پیدا کرده است که قطعا در عملکرد اتومبیل تاثیرگذار خواهد بود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد