موضوعات داغ

نگاهی کوتاه به جک J4 کرمان موتور؛ سدان اقتصادی 130 میلیون تومانی

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
یکی از خودروهای نسبتا محبوبی بخش خصوصی که توسط کرمان موتور عرضه و مونتاژ می شود جک J4 است.این خودرو در بازار های جهان بخصوص کشور چین با نام Heyue A30 شناخته می شد که به مرور این نام به Jac J4 تغییر یافت.
این سدان خانوادگی خودرویی کوچک تر از مدل J5 است که سال ها به بازار کشور عرضه می شد. جک J4 در یک کلاس پایین تر از J5 قرار داشته و طراحی آن نیز نسبت به J5 ضعیف تر است و قیمت پایین تر این خودرو نیز گواه ادعا مذکور است.
این خودرو در بازار کشور سازنده یعنی چین بسیار محبوب بوده و فروش بالایی دارد که از جمله دلایل این موفقیت می توان به طراحی زیبا، قوای محرکه نسبتاً قدرتمند و استهلاک کمتر آن در مقایسه با سایر خودروهای چینی اشاره کرد.
در خصوص ابعاد Jac J4 اعداد نسبت داده شده به طول، عرض و ارتفاع آن به ترتیب 4435 میلی متر، 1735 میلی متر و 1505 میلی متر می باشند که همگی در مقایسه با ابعاد J5 کاهش یافته اند. این سدان بر روی پلت فرم نسل دوم JAC که مخصوص خودروهای جمع و جور و خانوادگی است پیاده سازی شده و وزن خالص آن در حدود 1110 کیلوگرم می باشد.

جک J4 کرمان موتور

جک J4 کرمان موتور

این سدان کوچک سایز عرضه شده توسط کرمان موتور به یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر خطی مجهز است که توانایی تولید 103 اسب بخار قدرت در دور موتور 6000 دور در دقیقه و 146 نیوتن متر گشتاور در طیف دور موتوری 4500 دور در دقیقه را دارد. یک سیستم انتقال قدرت اتوماتیک با مکانیزم CVT نیز خودرو مذکور را همراه می کند.
جک جی 4 از حداکثر سرعت 180 کیلومتر بر ساعتی بهره می برد و شتاب صفر تا صد آن نیز 13.5 ثانیه است. بر اساس اعلام شرکت مونتاژ کننده میزان مصرف سوخت این خودرو 6.3 لیتر بوده و حجم باک بنزین آن نیز 45 لیتر است و با استاندارد آلایندگی یورو 5 (Euro V) همراه می باشد.
اگر درون کابین جی 4 نگاهی بیندازید امکانات چندان زیادی را مشاهده نخواهید کرد. با این حال این خودروی چینی در میان رقبای ایرانی و خارجی موجود در رنج قیمت خود قابل قبول بوده و تقریباً در یک حد و اندازه است. جنس متریال به کار رفته در داخل کابین خودرو نیز چندان عالی نبوده و به صورت گسترده از پلاستیک استفاده شده البته نباید در این رنج قیمت توقع بالایی داشت و دیگر محصولات این رنج قیمتی نیز در همین حد هستند. تجهیزات رفاهی دیگر خودرو در کنار طراحی داخلی زیبا و جادار، کیفیت سواری خوب، قدرت مانور بالا در شهر و شتاب قابل قبول کمی ضعف آن در این زمینه ها را کم رنگ تر کرده است. نکته جالب توجه در مورد نوع طراحی نمای جلویی و عقب خودرو است که هارمونی مناسبی با دیگر محصولات جک دارد و حتی از راه دور هم می توانید تشخیص دهید که در حال مشاهده یکی از محصولات این برند هستید.

جک J4 کرمان موتور

جک J4 کرمان موتور

رینگ های 15 اینچی آلومینیوم، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، ترمز ضد قفل ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، کنترل فشار باد لاستیک ها TPMS ، سیستم ضد سرقت، ریموت با کنترل از راه دور، قفل مرکزی + دزدگیر، قفل شدن اتوماتیک دربها، سنسور پارک عقب، سنسور نور (Auto light)، چراغ های مه شکن جلو و عقب، تنظیم ارتفاع چراغهای جلو، چراغهای جلو مجهز به سیستم مشایعت تا درب منزل، ISOFIX، روکش صندلی چرم، شیشه های جانبی برقی، شیشه بالابر راننده با قابلیت باز شدن بصورت تک لمسی، آینه های جانبی برقی با گرمکن، چراغ راهنما بر روی آینه های جانبی، تنظیم دستی ارتفاع فرمان، کامپیوتر سفری، رادیو + CD + AUX + USB،6 عدد بلندگو، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، تنظیم نور صفحه کیلومتر، عایق درب موتور و ... همگی از جمله امکانات رفاهی و ایمنی Jac J4 می باشند.
در بازار فعلی خودرو کشورمان مدل سال Jac J4 حدودا 135 میلیون تومان قیمت دارد و مدل های کم کارکرد سال گذشته آن نیز در محدوده 115 تا 125 تومان قیمت گذاری شده اند. کرمان موتور در ابتدا Jac J4 را با برچسب قیمتی حدودا 67 میلیون تومانی راهی بازار کرد که با توجه به افزایش قیمت ها در یک سال گذشته این خودرو نیز یک جهش حدوداً 2 برابری را تجربه کرد.
از رقبای جدی این خودرو می توان به خودروهای فاو بسترن B30، برلیانس H330 ، ام ‌جی 360، جیلی GC6، دنا و دنا پلاس و تندر پلاس و نیز پژو 207 صندوق دار اشاره کرد. ممکن است جک J4 نسبت به بعضی از رقبا چهره جذابی نداشته باشد اما قطعاً خدمات پس از فروش آن بسیار گسترده از خودروهایی چون ام جی 360 و یا جیلی GC6 است که موضوعی قابل تامل برای خریداران است.

جک J4 کرمان موتور

جک J4 کرمان موتور

نظرات کاربران

7 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/2/29
مردشور تولیداتون رو بردن با تبلیغ کردنتون
1398/2/29
واقعا 130 گیر میاد ؟ دیوار همه 160 به بالا زدن
1398/2/29
سلام خسته نباشین
من 135 خریدارم اگه داری صفرش و میخرم
1398/2/30
این لگن تا دو هفته پیش ۱۲۰ بود هیشکی نمیخرید ، دو حالت داره یا از همین لگن ها داری یا جیره خور کرمان موتور از خدا بی خبر هستی
1398/2/29
فقط از نمونه های داخلی مثل ۲۰۷ و تندر و دنا بهترهو گرنه از گزینه های چینی پایین تره خصوصا با بسترن و ام جی که اصلا قابل قیاس نیست حتی برلیانس و جیلی هم از این بهترن
1398/2/31
معیار شما چیه که میگی جیلی از این بهتره ؟؟؟؟؟
1398/7/29
سلام دوستان. من بدون تعارف دارم میگم نه جیره خوار کسی ام نه چیزی . یه دنا مدل ۹۶ داشتم بد نبود یه کم توش کوچیک بود فقط تو درو موتور بالا صدا آزار دهنده بود . فروختم اینو خریدم . حتی از ال ۹۰ پلاس هم ارزونتر در میاد . اما باور کنید عالی هست . یعنی صدا صفر . نرمی بیست . جاداری خیلی خوب . و منی که دنا ef7 داشتم ، اصلا تفاوت قدرت ندیدم . تست شتابش هست ببینید . واقعا کشش عالی مصرف هم من با ۳۰ تا دقیقا از اصفهان رسیدم شیراز تصمیم با خودتون