موضوعات داغ

عوارضی که شهروندان باید پنج شنبه‌ها پرداخت کنند

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
بنا به گفته مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیک تهران، طرح کاهش آلودگی هوا یا همان زوج و فرد سابق از ابتدای تیر ماه در پایتخت عملیاتی شده و روزهای پنج شنبه نیز از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۳ اجرا خواهد شد. نرخ طرح مذکور نصف طرح ترافیک بوده و به نوع معاینه فنی و ساعات اوج تردد بستگی دارد.
به نقل از فارس ، عمار سعیدیان‌فر توضیح داد که نرخ پایه طرح ترافیک امسال 23 هزار تومان اعلام شده و بسته به زمان ورود و خروج این عدد می تواند افزایش پیدا کند. اولین ورود و آخرین خروج ملاک قرار خواهد گرفت و تردد چندباره در محدوده طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا بی تاثیر است.
با توجه به گفته های وی شهروندانی که در سایت تهران من ثبت نام کرده باشند در هر فصل 20 روز تردد رایگان در محدوده کاهش آلودگی دریافت خواهند کرد و از طرف دیگر نیز تردد آن ها دیگر بسته به فرد و یا زوج بودن پلاکشان نیست.
در حالی مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیک تهران از عوارض تردد در روزهای پنج شنبه سخن به میان می آورد که بر اساس گفته های مشاور معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران پیش از این طرحی در شورای ترافیک این شهر تصویب شده است که مطابق با آن طرح ترافیک و زوج و فرد در روزهای پنجشنبه نیز همچون روزهای جمعه اجرا نخواهد شد.
با توجه به گفته های ضد و نقیض مسئولین مشخص نیست که با طرح کاهش آلودگی هوا همچون طرح زوج و فرد برخورد شده و پنج شنبه ها عملیاتی نخواهد شد یا اینکه پنج شنبه ها نیز جز زمان اجرایی شدن طرح مذکور در نظر گرفته خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد