موضوعات داغ

رقبای اصلی تویوتا سوپرا را بشناسید

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
خودرو اسپرت تویوتا سوپرا که تحت همکاری های گسترده با بی ام و توسعه یافته، مدتی است وارد بازار شده و در برخی بازارهای اروپایی به فروش می رسد. نسخه معمولی که از این خودرو وجود دارد، مشخصاتی به این شرح دارد:
موتور: سه لیتری شش سیلندر توربو، قدرت 340 اسب بخار، گشتاور 500 نیوتون متر، گیربکس هشت سرعته اتوماتیک و دیفرانسیل عقب، شتاب صفر تا صد، 4.3 ثانیه، نهایت سرعت 245 کیلومتر بر ساعت، وزن 1495 کیلوگرم و قیمت: 52،695 پوند
تویوتا سوپرا

تویوتا سوپرا

نسخه ای از تویوتا سوپرا که مجهز به موتور دولیتری چهارسیلندر است، همچنان به بازار عرضه نشده، اما پیش بینی می شود که در صورت عرضه، قیمتی در حدود 25 هزار پوند اعلام شود.
بی ام و Z4

بی ام و Z4

رقیب اول، بی ام و Z4
نخستین رقیب تویوتا سوپرا ، برادر دوقلوی آن از کارخانه همکار است، یعنی بی ام و Z4 که با کد BMW Z4 M40i به بازار عرضه می شود. ظاهر بی ام و چه در داخل و چه در خارج بسیار خیره کننده تر از تویوتا سوپرا است و بی ام و Z4 یک رودستر است، در حالی که تویوتا سوپرا یک کوپه می باشد. همه می دانند که علت اصلی ساخته شدن تویوتا سوپرا، ساخته شدن بی ام و Z4 بوده است، با این حال، بسیاری از مخاطبان هنوز هم نمی توانند تصمیم بگیرند که کدام یک از این خودروها بهتر است. مشخصات فنی بی ام و Z4 به این شرح است:
موتور سه لیتری شش سیلندر توربوشارژر، قدرت 340 اسب بخار و گشتاور 500 نیوتون متر، جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب، شتاب صفر تا صد 4.5 ثانیه ، حداکثر سرعت 250 کیلومتر بر ساعت، وزن: 1610 کیلوگرم و قیمت 49،050 پوند
سقف بی ام و Z4 با اضافه وزن 115 کیلوگرمی که به خودرو تحمیل می کند، موجب شده که شتاب بی ام و اندکی از تویوتا سوپرا کمتر باشد، اما از سوی دیگر این خودرو سه هزار پوند ارزان تر است که به نظر می رسد ارزش آن را داشته باشد. علاوه بر آن، لذت سواری با یک رودستر معمولا بیشتر از کوپه است.
پورشه 718 کیمن اس

پورشه 718 کیمن اس

رقیب دوم، پورشه 718 کیمن اس
پورشه 718 کیمن اس یک خودرو اسپرت استاندارد در بازار به حساب می آید و به طرز فزاینده ای راحت، و عملکردی است و برای مصرف روزانه کاربران، یک گزینه ایده آل به حساب می آید. با این حال، در طی گذر نسل ها، اکنون با ضعیف ترین نسخه از پورشه 718 کیمن اس روبرو هستیم. پیشرانه این خودرو 2.5 لیتری و ساخت مرسدس بنز بوده و بر خلاف ذات اسپرت آن، صدای جالبی نیز ندارد. از دید دیگر، نسل فعلی پورشه 718 کیمن اس هفت سال است که در بازار حضور دارد و رقبای جوان تر حاضر در بازار، به سختی آن را دچار چالش کرده اند. با این حال، این پورشه نسبتا سالخورده، رقیبی جدی برای تویوتا سوپرا به حساب می آید.
مشخصات فنی: موتور 2.5 لیتری شش سیلندر تخت و مجهز به توربوشارژر، حداکثر قدرت 345 اسب بخار، حداکثر گشتاور 420 نیوتون متر، شتاب صفر تا صد 4.6 ثانیه، حداکثر سرعت 280 کیلومتر در ساعت، وزن 1430 کیلوگرم، قیمت 51835 پوند
پورشه نمی تواند مدت زیادی به عرضه نسل فعلی پورشه کیمن ادامه دهد، و امسال پورشه کیمن GT4 را با موتوری بهتر روانه بازار می کند. تویوتا تیز متوجه این امر شده و احتمال دارد نسخه تویوتا سوپرا GRMN را برای مقابله با آن به بازار ارایه دهد.
رنو آلپاین A110

رنو آلپاین A110

رقیب سوم، رنو آلپاین A110
رنو آلپاین A110 به عنوان یک اسپرت فرانسوی، با تاکید بر سبک سازی توسعه یافته است و تیم آلپاین، وسواس زیادی را برای استفاده از مواد سبک در ساخت این خودرو و چیدمان درست بدنه به کار برده است. اندازه کوچک، وزن سبک و موتور مگان، ایده های ساختار شکنانه آلپاین در ساخت این خودرو اسپرت بودند. این خودرو توانست جوایز بسیاری را در سال 2018 از آن خود کند و نامزد اصلی کسب جایزه خودرو سال اروپا شود. تویوتا سوپرا در مقایسه با رنو آلپاین A110 ، همچون یک وعده غذای سنگین است که گرچه لذت خاص خود را دارد، اما به اصول اصلی ساخت خودروهای اسپرت وفادار نبوده است. رنو آلپاین A110 می تواند با جعبه دنده دستی و موتور کم حجم خود، که لذت شدیدی را در هنگام رانندگی فراهم می کند، به خوبی تویوتا سوپرا را در بازار دچار چالش کند.
مشخصات فنی رنو آلپاین A110 : موتور 1.8 لیتری توربوشارژر، گیربکس هفت سرعته دوکلاچه و دیفرانسیل عقب، قدرت 249 اسب بخار و گشتاور 320 نیوتون متر، شتاب صفر تا صد 4.5 ثانیه، حداکثر سرعت 250 کیلومتر بر ساعت، وزن 1103 کیلوگرم و قیمت 50،805 پوند
رنو آلپاین A110 به واسطه وزن نسبتا پایینی که دارد و هماهنگی خوب موتور و گیربکس، می تواند شتاب یکسانی را نسبت به تویوتا سوپرا ارایه دهد. آلپاین قصد دارد نسخه قوی تری را با برخی بروزرسانی ها که قدرت موتور را به 296 اسب بخار می رساند، ارایه دهد که قطعا تویوتا سوپرا را دچار چالش های جدی خواهد کرد.
جگوار F-Type کوپه

جگوار F-Type کوپه

رقیب چهارم، جگوار F-Type کوپه
با وجود آنکه تویوتا سوپرا طراحی مدرنی دارد، هنوز برای آنهایی که به زیبایی اهمیت می دهند، جگوار F-Type کوپه با ظاهری شبیه ساخته های آستون مارتین، گزینه اصلی برای خرید محسوب می شود. اگر نسخه چهارسیلندر جگوار F-Type کوپه را خریداری کنید، اندکی در بودجه خود صرفه جویی می کنید، هر چند که این نسخه نمی تواند رقیب جدی تویوتا سوپرا محسوب شود. برای همین بهتر است تا نسخه V6 از جگوار F-Type کوپه را رقیب جدی تویوتا سوپرا فرض کنیم. با این حال سوپرا همچنان روی کاغذ عملکرد بهتری دارد، اما اینکه کدام یک از دو رقیب می تواند در فروش موفق ظاهر شود، بسته به تلاش های دو شرکت برای فروش و تمایل مشتریان دارد.
مشخصات فنی جگوار F-Type کوپه: موتور سه لیتری V6 مجهز به توربوشارژر، حداکثر توان 335 اسب بخار و حداکثر گشتاور 450 نیوتون متر، جعبه دنده هشت سرعته خودکار و دیفرانسیل عقب، شتاب صفر تا صد 5.3 ثانیه، حداکثر سرعت 256 کیلومتر بر ساعت، وزن 1577 کیلوگرم، قیمت 55،490 پوند
این قیمت برای نسخه استاندارد جگوار F-Type کوپه است، با این حال شما می توانید با ذخیره کردن 1280 پوند در جیب خود، موتور شش سیلندر و جعبه دنده شش سرعته دستی داشته باشید که نسبت به مدل اتوماتیک، 0.4 ثانیه شتاب سریعتری دارد.
بی ام و M2 کامپتیشن

بی ام و M2 کامپتیشن

رقیب پنجم، بی ام و M2 کامپتیشن
بی ام و Z4 تنها باواریایی نیست که تویوتا سوپرا به چالش می کشد و با قیمتی رقابتی، یک بی ام و سری M را به خریدار پیشکش می کند که در عملکرد دست کمی از تویوتا سوپرا ندارد. علاوه بر آن، بی ام و M2 کامپتیشن یکی از معدود ساخته های این شرکت آلمانی در این روزهاست که بی ام و می تواند در مورد آن ادعا کند کامل است. بی ام و M2 به اندازه M4 های قبلی خشونت و جسارت ندارد، اما به راستی خودرویی خوب است و بسیاری آن را بهترین بی ام و سری M ساخته شده تا به حال می دانند.
مشخصات فنی بی ام و M2: موتور شش سیلندر سه لیتری خطی با دو توربوشارژر، حداکثر قدرت 402 اسب بخار و حداکثر گشتاور 550 نیوتون متر، گیربکس شش سرعته دستی و دیفرانسیل عقب، شتاب صفر تا صد 4.4 ثانیه، حداکثر سرعت 250 کیلومتر بر ساعت، وزن 1625 کیلوگرم، قیمت 49،805 پوند
به نظر می رسد بی ام و M2 کامپتیشن در این بین بی رقیب باشد، اما مشکل اصلی آن نامعلوم بودن آینده این خودروست. نسل بعدی بی ام و سری 1 که اساس بی ام و M2 بر اساس آن شکل گرفته، به صورت دیفرانسیل جلو عرضه خواهد شد و به نظر می رسد بی ام و M2 کامپتیشن در نسل بعدی نیز به صورت دیفرانسیل جلو یا دو دیفرانسیل وارد بازار گردد و دیگر خبری از موتور شش سیلندر نخواهد بود.
آئودی TT RS

آئودی TT RS

رقیب ششم، آئودی TT RS
به بیان بسیاری از کارشناسان از جمله مجریان شوی تلویزیونی تخت گاز، آئودی TT RS را یکی از بهترین آئودی های ساخته شده در تاریخ می دانند و قطعا نمی توان حضور آن در بازار را دست کم گرفت. آئودی TT RS همانند تعدادی دیگر از محصولات این شرکت، به موتور 2.5 لیتری پنج سیلندر مجهز است که عملکردی قابل قبول دارد. با این حال در سری جدید این خودرو، بلوک های سرسیلندر آلومینیومی جایگزین بلوک های فولادی شده اند که نتیجه آن، کاهش وزنی به اندازه 25 کیلوگرم است و البته اندکی تفاوت در میزان قدرت خروجی موتور نیز رخ داده است. رانندگی لذت بخش، سرعت بالا و عملکردی همچون یک ابرخودرو، آئودی TT RS را به یکی از جذاب ترین های این لیست تبدیل کرده است.
مشخصات فنی آئودی TT RS: موتور 2.5 لیتری پنج سیلندر توربوشارژر، حداکثر قدرت 394 اسب بخار و حداکثر گشتاور 480 نیوتون متر، گیربکس هفت سرعته دوکلاچه و تمام چرخ محرک اتوماتیک، شتاب صفر تا صد 3.7 ثانیه، حداکثر سرعت 250 کیلومتر بر ساعت، وزن 1515 کیلوگرم و قیمت 51،800 پوند
ممکن است برای خودرویی که تحت برند فولکس واگن توسعه یافته است، رقم شتاب 3.7 ثانیه ای اندکی عجیب به نظر برسد، اما در طی برخی تست ها، شتاب این خودرو تا 3.5 ثانیه نیز گزارش شده است. از این نظر، این ساخته آلمانی، به راحتی می تواند تویوتا سوپرا را به چالش بکشد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/2/26
آدم دلش میخاد جگوار رو ساعتها فقط نگاش کنه . نگا کردنش روح آدمی رو جلا میده حالا سوار شدنش پیشکش