موضوعات داغ

وقتی شورولت تبعیض قائل می شود

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
شورولت اعلام کرده است که مدل های کامارو ZL1 فرمان راست که در بازار استرالیا عرضه می شوند دارای قدرت پایین تری از مدل های بازار آمریکا هستند. در حالی که قدرت مدل آمریکایی ZL1 به 650 اسب بخار می رسد مدل استرالیایی با 10 اسب بخار قدرت کمتر 640 اسب بخار قدرت دارد ولی گشتاور هر دو خودرو یکسان است.
گرچه هنوز تصویر و داده های زیادی از کامارو استرالیایی در دسترس نیست اما به نظر می رسد دلیل اصلی این کاهش قدرت موتور محدودیت های فنی باشد که انتقال فرمان خودرو به سمت راست ایجاد کرده است. با توجه به وجود شفت فرمان و سیلندر اصلی ترمز در این سمت به نظر می رسد شورولت ناچار شده است تا تغییراتی را در مانیفولد اگزوز در سمت راست ایجاد کند و همین باعث کاهش قدرت خروجی موتور شده است.

شورولت کامارو ZL1

شورولت کامارو ZL1

کامارو ZL1 در بازار استرالیا توسط گروه هولدن HSV به تولید می رسد و با قیمت 110 هزار دلار آمریکا وارد بازار این کشور خواهد شد. تمامی خودروهای جدید بازار استرالیا باید از نوع فرمان راست باشند و این می تواند برای خودروسازان گران تمام شود چون نیاز است تا تغییرات اساسی را در طرح هایشان ایجاد کنند. در هنگام انتقال فرمان یک خودروی فرمان چپ به سمت راست لازم است تا تمامی بخش های داشبورد، سیستم های ایمنی و فرمان از نو طراحی شوند و همین سبب شده تا قیمت این خودروها بالاتر برود.
البته این مساله برای هولدن استرالیا خیلی کار سختی نیست چون این شرکت از نظر مالی زیر چتر حمایتی جنرال موتورز آمریکا قرار دارد. با وجود قیمت بالا و تولید محدود خودروهای اسپرت قدرتمند آمریکایی در استرالیا اما طرفداران کامارو برای ورود به بازار لحظه شماری می کنند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد