موضوعات داغ

فوکوس ST، هاچ بک 280 اسبی فورد

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
فورد فوکوس ST جدید به عنوان اسپرت ترین هاچ بک فورد به تازگی معرفی شده است و در ادامه نگاهی به این خودرو و مشخصات آن خواهیم داشت. فورد فوکوس ST همانند قبل در دو نوع بدنه و با دو نوع موتور به بازار عرضه می شود. اولین خبر خوب در مورد این خودرو این است که موتور 2 لیتری 4 سیلندر قبلی جای خود را به یک موتور 4 سیلندر توربو 2.3 لیتری داده است که می تواند 280 اسب بخار قدرت در 5500 دور و 420 نیوتون متر گشتاور در دور موتور 3000 تا 4000 دور تولید کند. در مقایسه با نسل قبلی که موتور 2 لیتری داشت، این مدل جدید دارای 12 درصد قدرت بیشتر و 17 درصد گشتاور بیشتری است و شتاب صفر تا صد کیلومتر آن نیز زیر 6 ثانیه عنوان شده است.

فوکوس ST

فوکوس ST

برای نخستین بار فورد در فوکوس ST از دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی استفاده کرده است. این دیفرانسیل چسبندگی بالاتری را برای این خودرو فراهم می کند و می توان حالت های مختلف رانندگی را نیز برای آن انتخاب کرد.
فورد موتور تمام آلومینیومی 2.3 لیتری این خودرو را با استفاده از تجربیاتی که در ساخت سوپر اسپرت GT و فورد F-150 راپتور به دست آورده است تولید کرده است. این خودرو به سیستم آنتی لگ مجهز است و توربوهای آن تاخیری ندارند. در این خودرو در هنگام برداشتن پا از روی پدال گاز سیستم خودرو دریچه ی گاز را همچنان باز نگه می دارد تا هم از توربین کمپرسور توربو محافظت شود و هم فشار کافی برای دور گیری دوباره درون سیستم باقی بماند.

فوکوس ST

فوکوس ST

به جز این موتور بنزینی در بازار اروپا فورد مدل گازوئیلی این خودرو را نیز با موتور 2 لیتری اکوبوست دیزل عرضه می کند. این مدل 187 اسب بخار قدرت در 3500 دور و 400 نیوتون متر گشتاور در 2000 تا 3000 دور بر دقیقه دارد. این موتور قوی ترین موتور دیزلی است که تا کنون روی فورد فوکوس سوار شده است.
هر دو مدل بنزینی و دیزلی فوکوس ST به صورت استاندارد به گیربکس 6 دنده دستی مجهز هستند که از سیستم تنظیم دور موتور نیز برخوردار است. به صورت آپشن امکان سفارش گیربکس 7 دنده خودکار نیز برای این خودرو وجود دارد. سیستم تنظیم دور موتور در مدل دنده دستی قابلیت خاموش شدن را نیز دارد. مدل دنده اتوماتیک نیز دارای پدال های پشت فرمان است و می تواند بر اساس نوع رانندگی شما رفتار خود در تعویض دنده را تغییر دهد.

فوکوس ST

فوکوس ST

از آنجایی که فوکوس ST جدید روی پلتفرم C2 جدید فورد ساخته شده است تمامی بخش های تعلیق، ترمز و فنی آن جدید هستند و به گفته ی فورد این مدل بهترین دینامیک رانندگی را در بین تمامی نسل های فوکوس دارد.
سیستم تعلیق این مدل خشک تر از قبل است و ارتفاع کف آن از زمین نیز 10 میلیمتر کمتر شده است. فرمان این خودرو در قفل تا قفل تنها 2 دور می چرخد و تیز تر از قبل است. ترمز ها نیز قوی تر از قبل هستند و هم کالیپر دو پیستونه در جلو و هم دیسک های بزرگتری دارند.

فوکوس ST

فوکوس ST

فورد فوکوس ST از تابستان امسال در دو مدل هاچ بک 5 در و استیشن واگن وارد بازار اروپا خواهد شد. این خودرو در آمریکا عرضه نمی شود.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/2/30
فورد فوکوس نسخه RS از ST بهتره.موتور ۲۳۰۰ داره با ۳۷۰ اسب بخار و ۴.۶ ثانیه شتاب صفر تا صد.لامصب عشقه عشقه .حیف که ماها نمیتونیم سوار شیم 😔