موضوعات داغ

نگاهی به قیمت رنو ساندرو در بازار + جدول

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
شاید اگر به دو یا سه سال قبل برگردیم، کمتر کسی از مدیران و بازاریابان خودروسازی فکر می کرد که روزی رنو ساندرو به یک خودرو جنجالی در کشورمان تبدیل شود. اما بازگشت تحریم های خودروسازی و قطع همکاری های رنو با سایپا، علاوه بر آنکه زمینه مونتاژ این محصولات در کشورمان را از بین برد، روند تولید خودروهایی همچون رنو ساندرو و رنو ساندرو استپ وی را با مشکلات جدی مواجه کرد. در نهایت و پس از خالی شدن انبار قطعات پارس خودرو از بسته های مونتاژی رنو، به متقاضیان این خودروها گفته شده است که برای تبدیل ساندروهای ثبت نامی خود اقدام کنند، چرا که شرکت دیگر قادر به تولید این خودرو نیست.
تقریبا همه می دانیم که رنو ساندرو همانند اکثر تولیدات داچیا که در بازارمان با برند رنو عرضه می شوند، از کمبود آپشن رنج می برند، اما در مقابل عملکرد فنی قابل قبولی دارند و مزیت اصلی آنها، استهلاک پایین این خودروهاست. همین مورد باعث شده تا رنو ساندرو که به عنوان نمونه ارتقا یافته و بهسازی شده تندر 90 پس از چندسال تاخیر به بازار عرضه شد، شدیدا خواهان داشته باشد و حتی در زمانی که تولید رنو ساندرو بی وقفه ادامه داشت، پیش فروش های این خودرو با هجوم مخاطبین روبرو بودند.
مطابق یک اصل ساده، هر آنچه کمیاب شود، گران می گردد. کاهش تولید رنو ساندرو، بهم ریختن شرایط بازار و تلاطم نرخ ارز، همگی موجب شده اند که این خودروی ویژه قشر متوسط، اکنون قیمتی بیش از سه برابری پیدا کند. از سوی دیگر، کاهش عرضه رنو ساندرو به بازار، موجب بر هم خوردن تعادل رقابت بین این خودرو و دیگر رقبا، نظیر پژو 207 شده و تقاضا برای پژو 207 را افزایش داده است. این موضوع به سهم خود تاثیر منفی بر قیمت پژو 207 گذاشته است. علاوه بر آن، در ماه گذشته شاهد بودیم که قیمت ها از فضای مجازی حذف شدند، دوباره به فضای مجازی بازگشتند و بازهم حذف شدند. با این حال، هنوز هم می توان در سایت ها قیمت های خودرو را در کامنت ها یافت. بدیهی است پاک کردن قیمت ها از فضای مجازی، در کوتاه مدت موجب تخلیه هیجانات بازار می شود و می تواند از روند افزایشی قیمت ها جلوگیری کند، اما در طولانی مدت، مشکلی را از بازار خودرو حل نمی کند، بلکه تنها به نفع دلالان و سودجویان خواهد بود تا از عدم اطلاع مردم از قیمت ها، سو استفاده کنند.

جدول قیمت رنو ساندرو در بازار

جدول قیمت رنو ساندرو در بازار

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد