موضوعات داغ

دلیل نقص 80درصد از خودروهای ناقص، انحصار 1 یا 2 قطعه ساز است

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
به گفته سخنگوی انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو ایران در حدود 80 درصد خودروهای ناقص کف کارخانه ها به دلیل عدم تامین قطعات یک یا دو شرکت قطعه سازی داخلی راهی جاده های کشور نمی شوند.
به نقل از پرشین خودرو، فرهاد بهنیا از قوه قضاییه، مجلس، نهادهای نظارتی و امنیتی درخواست کرد که نسبت به این موضوع ورود کرده و تکلیف 160 هزار خودرو ناقص انبار شده در کف کارخانه های خودروسازی را مشخص کنند.
بهنیا ارزش این خودروها را در حدود 8 هزار میلیارد تومان عنوان کرده و توضیح داد که حتی اگر 60 درصد این خودروهای ناقص نیز وارد بازار شوند حدود 4 هزار و 800 میلیارد تومان به بازار مصرف کمک شده و مشکلات خودروسازان و قطعه سازی حل می شود.
وی در ادامه توضیح داد که قطعه سازان مذکور بیشترین سهمیه ارز 4200 تومانی و بیشترین سهم از مطالبات را دریافت کرده اند اما همچنان با عدم تامین قطعه، موجب انبار شدن 160 هزار خودرو شده اند.
بهنیا همچنین با اشاره به خرید واحد های نیمه تعطیل توسط این قطعه سازان عنوان کرد که اگر مشکل نقدینگی وجود دارد پس چگونه این قطعه سازان اقدام به خرید واحدهای نیمه تعطیل می کنند و اگر مشکل مذکور وجود ندارد پس چرا این قطعه سازان اقدام به تولید قطعه و تامین نیاز خودروهای ناقص نمی کنند؟
سخنگوی انجمن قطعه سازان در انتها با از رسانه های درخواست کرد که لیست قطعات و نام این شرکتها، درصد توقف و بیشترین ارز دولتی 4200 دریافتی را از انجمن خودروسازان و یا شرکتهای خودروسازی دریافت کنند.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/3/6
در جامعه ای کا دایه اسلامی بودن دارد واقعا این اخبار شرم اورند. پس این قضات عادل کجان؟! پس این نمایندگان مردمی کوشن؟! ادم دلش به چی خوش باشه؟
1398/3/6
هرچند براي گرانفروشي خودروسازان بهانه بسيار است اما اگر نوشته فوق حقيقت داشته باشد كافي است قطعات مورد نياز را از خارج تهيه كنند تا درس عبرتي براي قطعه ساز داخلي بشود