موضوعات داغ

طرح ساماندهی صنعت خودرو به کمیسیون صنایع ارجاع داده شد

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
نمایندگان مجلس در جلسه علنی شنبه ۴ اردیبهشت طرح ساماندهی صنعت خودرو را به دلیل ابهاماتی با ۱۸۷ رای موافق، ۶ رای مخالف و ۷ رای ممتنع از مجموع ۲۲۹ نماینده حاضر به کمیسیون صنایع و معادن ارجاع دادند.
به گزارش خودروبانک و به نقل از عصر خودرو، در این جلسه علی لاریجانی رئیس مجلس درباره این طرح اظهار داشت: طرح بسیار مهمی است، اما ابهاماتی دارد که باید این ابهامات در سریعترین زمان رفع شود تا در مجلس مورد رسیدگی قرار گیرد. وی از اعضای کمیسیون صنایع خواست تا این ابهامات را رفع کنند.
بر اساس این طرح، تمام اشخاص حقیقی و حقوقی مالک وسایل نقلیه اعم از سبک، نیمه سنگین، سنگین و موتورسیکلت موظف هستند وسیله نقلیه خود را بعد از رسیدن به سن فرسودگی از رده خارج کنند.
همچنین تولیدکنندگان این وسایل نقلیه نیز مکلفند با همکاری مراکز اسقاط متناسب با میزان تولید به اسقاط و جایگزینی خودرو یا موتورسیکلت فرسوده اقدام کنند.
طبق این طرح سن فرسودگی انواع وسایل نقلیه موضوع این ماده بر اساس آیین‌نامه‌ای است که حداکثر ظرف مدت سه ماه پس از ابلاغ این قانون با پیشنهاد مشترک سازمان و وزارت صنعت و معدن، سازمان ملی استاندارد و بیمه مرکزی ایران به تصویب هیات دولت می‌رسد.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/3/6
فقط دارن مردم و بازی میدن
انقدر بازی میدن مردم و مرگ بگیره که به درد راضی بشن...
1398/3/6
الان اینا میخوان با اسقاط ماشینای قدیمی , صنعت خودرو رو سامان بدن !!!
1398/3/8
فقط بین هم پاسکاری میکنن راه حلی در کار نیست ولی خوب صبر مردم هم سر میاد اونوقت این صنعت به فنا میره همه راحت میشیم ، راه حل کاملا مشخصه واردات خوپرو آزاد بشه ، گمرکی کم بشه ، روی آشغال سازهای داخلی نطارت بشه کن هر غلطی دلشون میخواد نکنن