موضوعات داغ

۴۵۰۰ خودرو از گمرک ترخیص شدند

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو درباره وضعیت ترخیص خودروهای موجود در گمرک اظهار داشت: تا کنون ۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو از گمرک ترخیص شده و حدود ۸ تا ۹ هزار خودروی دیگر در گمرک وجود دارد که باید ترخیص شود. البته ۲ هزار و ۳۰۰ دستگاه خودرو بر اساس حکم قضایی متوقف شده است. خودروهایی که تا کنون نتوانسته‌اند خارج شوند، کد ثبت سفارش دریافت نکرده‌اند.
مشکلات گواهی اسقاط و شماره‌گذاری به گزارش خودروبانک و به نقل از عصر خودرو، دادفر در ادامه درباره مشکلات گواهی اسقاط و شماره‌گذاری خودروها بیان داشت: مشکل اساسی که برای خودروهایی که آزاد شده‌اند وجود دارد و باعث شده به دست مالکان و نمایندگی‌ها نرسد گواهی اسقاط است. ستاد سوخت صفحات واردکنندگان را بسته و این امکان را برای واردکنندگان فراهم نکرده و حدود ۲۰ روز است که درگیر این موضوع هستیم. آنها الزام کردند که خرید باید از تعاونی اسقاط باشد و قیمت هر برگه نیز حدود ۶ تا ۱۰ میلیون بود که به این موضوع اعتراض کردیم و جلسات متعددی گذاشته شد و نهایتا متوجه شدند که اینکار صحیح نیست. البته روز گذشته قرار بود که صفحات برای شرکت‌ها باز شود تا شماره‌گذاری صورت گیرد، اما هنوز این اتفاق رخ نداده است. اگر وضعیت اسقاط مشخص شود، هفته آینده تمامی خودروها شماره‌گذاری می‌شوند.
حداقل یک روز برای بازسازی خودروها
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در ادامه گفت: بازسازی خودروهای ترخیص شده توسط نمایندگی‌ها حداقل یک روز زمان می‌برد. البته تا زمانی که گواهی اسقاط نباشد، خودرو شماره‌گذاری نخواهد شد.
تحول ناوگان تاکسیرانی با آزادسازی واردات
دادفر در ادامه درباره آزادسازی واردات بیان داشت: در حال آماده‌سازی مکاتبه با وزیر صمت هستیم و روش‌ها و تکنیک‌های واردات بدون انتقال ارز را ارائه می‌دهیم و باید دید که به چه صورت با این قضیه موافقت می‌شود. وی ادامه داد: یکی دیگر از تحلیل‌ها بحث جایگزینی ناوگان تاکسیرانی است که به سمت خودروهای هیبریدی و برقی برویم. این امکان وجود دارد و منابع آن از مابه‌التفاوت بنزین مصرفی قابل تامین است. با این کار ساختار حمل‌ونقلی درون شهری به روز می‌شود که این موضوع نیز به وزیر صمت ارائه خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد