موضوعات داغ

استیشن، سدان یا الکتریکی، کدامیک سریع تر است؟ + فیلم

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
رقابت درگ همیشه جذاب بوده و یکی از معیارهای اصلی مقایسه و اثبات برتری میان خودروهای همرده و رقیب به شمار می آید، اما گاهی اوقات این رقابت جنبه سرگرمی به خود گرفته و گاها خودروهای غیرهمکلاس و در بیشتر موارد شاهد رقابت وسایل نقلیه مختلف از جمله هواپیما، موتورسیکلت و اتومبیل با یکدیگر بوده‌ایم که همیشه جذابیت بالایی برای بینندگان داشته اند. حال امروز پیرو همین موضوع رقابتی درگ میان سه خودروی غیرهمکلاس خواهیم داشت، یکی خودروی سدان، دیگری الکتریکی و یک خودروی استیشن که هرکدام نماینده سگمنت خود بوده و برای اثبات برتری مبارزه خواهند کرد.
سه خودروی مورد بحث ما اول از همه خودروی سدان اسپرت "بی ام و M3" خواهد بود که در سینه خود یک موتور 3 لیتری شش سیلندر خطی توربو دوقلو با حداکثر قدرت 425 اسب بخاری و گشتاور 550 نیوتن متری دارد که برای حرکت این خودروی 1647 کیلوگرمی مورد استفاده قرار می گیرد.
دومین شرکت کننده در این مسابقه درگ جزو خودروهای دوست دار محیط زیست خواهد بود، یعنی تسلا مدل 3 با دو موتور الکتریکی قدرتمند که در مجموع قدرت 473 اسب بخاری و گشتاور 639 نیوتن متری داشته و در راستای تحرک این خودروی نیمه لوکس الکتریکی 1847 کیلوگرمی مورد استفاده قرار می گیرد.
در پایان هم به خودروی استیشن 1790 کیلوگرمی آئودی RS4 آوانت خواهیم رسید که با استفاده از یک موتور توربودوقلو شش سیلندر 2.9 لیتری می تواند خروجی قدرت خارق العاده 444 اسب بخاری و گشتاور 600 نیوتن متری بدست آورد تا تبدیل به یکی از سریع ترین خودروهای استیشن موجود در جهان باشد، اما آیا این خودرو می تواند در برابر دیگر رقبای خود حرفی برای گفتن داشته باشد یا خیر که می توانید جزییات بیشتر رقابت آنان با یکدیگر را در فیلم زیر شاهد باشید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد