موضوعات داغ

نوسانات کلافه کننده در بازار خودرو

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
در حالی که به عقیده بسیاری از فعالان بازار خودرو در حال حاضر این بازار در رکود کامل به سر می برد، قیمت ها با نوسانات متفاوت و البته عجیبی همراه است به نحوی که تعدادی از خودروها با افزایش قیمت و تعدادی دیگر با کاهش قیمت روبرو شده اند.
به نقل از دنیای اقتصاد، به عقیده کارشناسان فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و همچنین خبر بازگشت شورای رقابت به گردنه قیمت گذاری خودرو از جمله عواملی اند که سبب شده خودروها با نوسانات شدید قیمت مواجه شوند. خبر بازگشت شورای رقابت به گردنه قیمت گذاری خودرو سبب بلاتکلیفی بیشتر بازار خودرو شده است به نحوی که خریداران منتظر اند که این شورای قیمت ها را از مبدا کاهش داده و فروشندگان نیز همچنان در مقابل کاهش قیمت مقاومت کرده و خودروهای خود را به بازار عرضه نمی کنند.
گفته می شود بازگشت شورای رقابت تنها در صورتی می تواند چاره ساز باشد که روند عرضه از سوی شرکت‌های خودروساز به روال سابق بازگردد، در غیر این صورت بازگشت شورای رقابت دردی از بازار دعوا نخواهد کرد.
عامل دیگری که گفته می شود در نوسانات اخیر بازار خودرو تاثیر گذار است عدم عرضه برخی از مدل ها از جانب خودروسازان به بازار است. کارشناسان معتقد اند که حتی اگر شورای رقابت بتواند بازار خودرو را مدیریت و چالش های آن را رفع کند در خصوص محصولات مونتاژی که دیگر از جانب خودروسازان عرضه نمی شود کاری از دست این شورای بر نمی آید و قیمت‌گذاری این دسته از محصولات از توان شورای رقابت خارج است.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/3/11
فیلم در نیار جو نده به ماجرا خودرو بانک
مگه تو خراب شده رقابتی وجود داره ک تحت تاثیر قرار بگیره قیمت ها
قیمتها دست دوتا خودرو سازه که افتادن به جون مردم و دارن جیبشونو خالی میکنند
1398/3/12
باور کنید نصف خودرو های ثبت نامی رو دلال ها می نویسند . همش هم جو راه می اندازند که تا هفته دیگه قیمت خودرو 20 میلیون گرون میشه . آخه خودرو دیگه برای چی باید گرون بشه ؟ ایران خودرو و سایپا تولیدشون هر روز داره زیاد تر میشه و خودرو سازان چینی هم پارسال آنقدر خودرو تولید کرده اند که امسال با همون خودرو های تولید پارسال فروش فوری می گذارند . البته یک عامل گرانی خودرو همین خصوصی ها بودند که با اعلام روزانه قیمت ها فقط به بازار شوک وارد کردند .