موضوعات داغ

کوتاهی تولیدکنندگان، فرصت داخلی سازی قطعات «های تک» را گرفت

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
یکی از اعضای هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو به تازگی در مصاحبه با یکی از خبرگزاری های داخلی ضمن اشاره به موضوع داخلی سازی قطعات خودرو عنوان کرده است که باید در زمینه داخلی سازی قطعات خودروها به خصوص قطعات های تک سرمایه گذاری شود.
به نقل از پرشین خودرو، محمد شهپری در این زمینه توضیح داد فعالان صنعت قطعه سازی در طی سال های اخیر تلاش هایی در زمینه تولید و داخلی سازی قطعات انجام داده اند و با جذب تکنولوژی و دانش فنی قدم های مناسبی را در این زمینه برداشته اند که البته این موضوع در خصوص قطعات های تک صدق نمی کند و قطعه سازان در این زمینه کوتاهی کرده اند.
با توجه به گفته های وی در جریان برجام فرصتی ایجاد شد تا داخلی سازی برخی از قطعات امکان پذیر شود که متاسفانه با کوتاهی قطعه سازان همراه شده و سبب شد که این روزها شاهد عدم تامین همین قطعات برای خودروسازان باشیم.
این عضو هیأت مدیره انجمن قطعه‌سازان در ادامه عنوان کرد که 80 درصد شرکت های خارجی از همکاری با قطعه سازان ما در زمینه داخلی سازی قطعات خودرو امتناع می کنند و تنها شرکتهای چینی و کره ای حاضر به همکاری اند.
شهپری افزود با توجه به بهینه تر بودن قیمت مواد اولیه و دستمزد کارگران در کشورمان نسبت به سایر کشورها، در صورتی که دولت و وزارت صنعت بتواند سرمایه لازم برای داخلی سازی قطعات به خصوص قطعات های تک را فراهم کند ارزش افزوده خوبی برای کشور فراهم شده و صنعت خودروسازی و قطعه سازی نجات خواهد یافت.
این عضو هیأت مدیره انجمن قطعه‌سازان در انتها ضمن انتقاد از ورود مجدد شورای رقابت به گردنه قیمت ها گذاری خودروها عنوان کرد که سال 97 شاهد بودیم که قیمت گذاری دستوری یک ضرر 7 هزار میلیاردی را به ایران خودرو تحمیل کرده، بسیاری از قطعه سازان با تعطیلی واحد خود مواجه شده و عده زیادی نیز بیکار شدند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد