موضوعات داغ

صندلی های جدید مرسدس بنز، مکانی امن تر برای کودکان

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
مرسدس بنز به تازگی دریافته که بیش از پنجاه درصد صندلی های کودک، به درستی در خودروها نصب نمی شوند و بسیاری از کودکان، در جایگاه محکم و ثابتی درون خودرو قرار ندارند. علت ناشناخته ماندن این موضوع نیز به گفته مرسدس، عدم توجه رسانه ها به این موضوع بوده است. راهکار مرسدس برای رفع این مشکل، استفاده از صندلی های جدیدی است که پس از نصب صندلی کودک، درست یا غلط بودن نصب را به صورت سه بعدی، از طریق نمایشگر خودرو به اطلاع راننده می رسانند. این صندلی های مفهومی در حال حاضر فقط یک ایده هستند و در نمایشگاه ESF 2019 به نمایش گذاشته شده اند.
مرسدس برای این صندلی ها، یک پایه چرخشی در نظر گرفته که نصب صندلی کودک را آسان تر می کند. علاوه بر آن، والدین می توانند با توجه به سن فرزند، صندلی را تا 90 درجه بچرخانند. عملکرد سیستم صندلی های جدید مرسدس بنز، همانند آن چیزی است که سالها شاهد آن بودیم، کمربندهای ایمنی نوین که در هنگام وقوع تصادف، سرنشینان را به صندلی قفل می کنند تا در هنگام سانحه، جایگاه محکمی داشته باشند. این صندلی کودک نیز با استفاده از سیگنال های رادیویی دریافت شده از برخی نقاط خودرو، نظیر دستگیره های در، در هنگام وقوع تصادف صندلی را به پایه قفل می کند تا مانع از حرکت آن شود.
علاوه بر این موارد، این صندلی می تواند برای والدین حساس نیز مفید باشد. حسگرهای این صندلی، می توانند در هر لحظه علایم حیاتی و داده های بیومتریک را از سرنشین خردسال دریافت کرده و به صفحه نمایش خودرو ارسال کنند، این داده ها شامل ضربان قلب، تنفس، درجه حرارت بدن و میزان هوشیاری کودک می شوند. مرسدس اعلام کرده که این صندلی جدید، به عنوان یک آپشن اضافه ارایه می شود و احتمالا هزینه بالایی را برای داشتن آن باید پرداخت نمایید، و این تصمیم با شماست که آیا ایمنی کودک شما، ارزش این میزان پول را دارد یا خیر.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد