موضوعات داغ

بیمه اُفت قیمت خودرو در حوادث تعریف شود

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
عزت‌الله یوسفیان ملا عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: حق بیمه بدنه خودرو شامل افت قیمت نمی‌شود و شرکت بیمه در محدوده قرارداده بیمه‌گذار عمل کرده و بر همین اساس خسارت را می‌پردازد.
به گزارش خودروبانک و به نقل از خانه ملت، وی ادامه داد: اگر کسی بیمه شخص ثالث بگیرد و در صورت تصادفی که فوتی داشته باشد، بیمه مسئول پرداخت هزینه جانی است. بیمه بدنه نیز همین گونه عمل می‌کند و خسارت وارده به بدنه را پرداخت می‌کند، اما در این شرایط نمی‌توان از بیمه خسارت اُفت قیمت برای خودرویی که بیمه بدنه دارد را دریافت کرد و مابه‌التفاوت قیمت خودرو پس از تصادف را نمی‌شود محاسبه کرد.
یوسفیان ملا در ادامه بیان داشت: البته در صورت خسارت به بدنه و محاسبه آن و تبدیل به ریال، محاکم می‌توانند به آن رای دهند و مقصر هزینه‌ای را برای اُفت قیمت خودرو پرداخت کند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در ادامه تصریح کرد: هیچ جای دنیا شرکت بیمه‌گذار و بیمه کننده خودرو نسبت به قیمت‌گذاری و پرداخت مابه‌التفاوت قیمت به علت تصادف اقدام نمی‌کنند. حال اگر اُفت قیمت خودرو حالت بیمه شدن پیدا کند، می‌توان از بیمه خسارت را دریافت کرد.
وی در پایان گفت: تا کنون این موضوع مطرح نشده و بیمه در محدوده قرارداد خود اقدام به پرداخت خسارت می‌کند. از آنجایی که قیمت خودرو نیز افزایش یافته و احتمال تصادف در شهرهای بزرگ نیز زیاد است، باید تعرفه بیمه افزایش یابد تا خسارت بیشتری توسط بیمه جبران شود.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/3/17
میخوان بگن افت قیمت هم از بیمه(در اصل از جیب مبارک زیان دیده حالا اگر بیمه بدنه کرده باشه اونم با قیمت های نجومی) این وسط مقصر بزن راحت تهش یک برگ بیمه شخص ثالث همین، این است عدالت