موضوعات داغ

رکورد شکنی روی شن

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
زف آیزنبرگ یک موتورسوار رکوردشکن است و حالا در جدیدترین اقدام جسورانه ی خود تصمیم به شکستن رکورد این بار با یک خودرو گرفته است. آیزنبرگ با استفاده از یک پورشه 911 توربو تیونینگ شده به قدرت 1200 اسب بخار توانست رکورد سرعت روی شن را با ثبت سرعت 22 کیلومتر بر ساعت بشکند. پورشه 911 توربوی وی به طور سفارشی توسط تیم مسابقه ای MADMAX Race Team و شرکت ES Motors تیونینگ شده بود و خودرویی کاملا مجاز برای حرکت در خیابان نیز است. موتور 4.1 لیتری مسابقه ای این خودرو قطعات داخلی جدیدی دارد و گیربکس، کلاچ و سیستم سوخت رسانی آن نیز تقویت شده اند. این خودرو با استفاده از سوخت مسابقه ای E85 کار می کند و یک سیستم خنک کاری پیچیده و پیشرفته نیز برای آن ساخته شده است. گیربکس و سیستم تعلیق نیز تقویت شده اند تا خودرو برای حرکت با سرعت بالا روی شن مشکلی نداشته باشد.

زف آیزنبرگ

زف آیزنبرگ

به گفته ی آیزنبرگ کنترل خودرویی مثل پورشه 911 روی شن بسیار سخت است چون شن سطحی بسیار لغزنده دارد. همچنین برای اینکه خودرو هرزگردی زیادی نداشته باشد در روز رکوردگیری قدرت آن به 850 اسب بخار کاهش پیدا کرده بود. برای مقایسه باید بدانید که این خودرو در حالت استاندارد کارخانه 533 اسب بخار قدرت دارد.
رکوردی که آیزنبرگ شکسته است از این جهت دارای اهمیت است که از سال 1927 تاکنون هیچ کس آن را نشکسته بود و رکورد قبلی 174 کیلومتر بر ساعت است.
آیزنبرگ با موتورسیکلت نیز رکورد سرعت 534 کیلومتر بر ساعت را شکسته است و سریع ترین سرعتی است که تاکنون با یک وسیله ی نقلیه ی چرخدار روی شن ثبت شده است. وی چندین رکورد دیگر مانند سریع ترین سرعت یک چهارم مایل و یک مایل یک طرفه و سریع ترین سرعت یک مایل دو طرفه را نیز در اختیار دارد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد