موضوعات داغ

تویوتا سوپرا از آنچه تویوتا می گوید بهتر است!

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
تویوتا می گوید شتاب صفر تا 100 کیلومتر سوپرای جدید 4.1 ثانیه است ولی رانندگان کار اند درایور توانسته اند شتاب 3.8 ثانیه را با این خودرو ثبت کنند. همچنین به گفته ی تویوتا موتور این خودرو می تواند 335 اسب بخار قدرت و 494 نیوتون متر گشتاور تولید کند اما متخصصان کار اند درایور اخیرا ادعا کرده اند که این اعداد ممکن است بدبینانه بوده و قدرت واقعی خودرو فراتر از این حرف ها باشد.
در جدیدترین تست داینو که توسط Liverions Motorsport and Engineering در میشیگان روی تویوتا سوپرای جدید انجام شده است مشخص شده که ادعای کار اند درایور تا حدودی صحت دارد. در این تست کاشف به عمل آمده است که سوورا 339 اسب بخار قدرت و 578 نیوتون متر گشتاور دارد که این اعداد 4 اسب بخار و 84 نیوتون متر بیشتر از اعدادی هستند که تویوتا اعلام کرده است.

تویوتا سوپرا

تویوتا سوپرا

یک موردی که در مورد این تست های وجود دارد این است که کار اند درایور تست را در دنده ی ۵ با ضریب 1.32:1 انجام داد. در دنده ی 6 تویوتا سوپرا می تواند به ماکزیمم گشتاور خود برسد اما از آنجایی که مشخص نیست کلاچ لاک آپ گیربکس فعال شده بود یا نه نمی توان به طور 100 در 100 به این اعداد اعتماد کرد. همچنین با توجه به اینکه خودروی مورد بررسی آن‌ها توسط خود تویوتا در اختیارشان قرار گرفته بود ممکن است با مدلی که در بازار وجود دارد فرق داشته باشد.
این تست هر چه باشد ادعای تویوتا مبنی بر ضعیف تر بودن تویوتا سوپرا نسبت به مدل جدی بی ام و Z4 را زیر سوال می برد.
مزیت اصلی تویوتا سوپرا نسبت به بی ام و Z4 جدید البته قیمت آن است چون قیمت پایه ی سوپرا 49 هزار دلار است در حالی که مدل پایه ی Z4 به قیمت 65 هزار دلار به فروش می رسد.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/3/22
این همون سوپرایی که gtr و nsx رو زیر پاهاش له میکرد؟ نه به هیچ وجه
تویوتا با این ماشین تمام هواداران سوپرا رو کشت.
یه چرخ سوپرا با موتور 2jz رو به این لگن نباید داد
1398/3/22
جونم بی ام و . این است بی ام و . خوشم میاد تویوتا هم به بی ام و ایمان اورده