موضوعات داغ

روش جدید دلالان برای اعلام قیمت خودروها در فضای مجازی

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
بنا به گفته سخنگوی اتحادیه کشوری کسب و کارهای اینترنتی فروشندگان و خریداران خودرو این بار به سراغ شبکه های اجتماعی غیر رسمی مثل تلگرام و اینستاگرام رفته و در این شبکه‌ها به درج آگهی می‌پردازند.
به نقل از تسنیم، به دنبال برخورد جدی با دلالان و حذف آگهی های خرید و فروش خودرو مسکن از سایت های آگهی، مسئولان دادستانی و اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل به نتیجه رسیده بودند که قیمت روزانه خودرو را با یک اختلاف 2 الی 3 درصدی با نرخ روزانه و اعلامی از جانب اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل در سایت‌های آگهی درج کنند که متاسفانه به دلیل عدم همکاری اتحادیه نمایشگاه‌های اتومبیل پایتخت در ارائه لیست قیمت روزانه خودروها، به سایت‌های آگهی دهنده، عملاً بازگشت قیمت‌ها به آگهی خودرو در سایت‌های آگهی امکانپذیر نشد.
به این ترتیب قیمت ها از آگهی های فروش خودرو در سایت های آگهی حذف شده و به نظر می رسد که دلالان ناچار شده اند برای ادامه فعالیتشان به کانال های تلگرامی و پیج های اینستاگرامی مهاجرت کنند. پیج ها و کانال هایی که از زمان حذف قیمت از سایت های آگهی فروش توانسته اند مخاطبان بسیاری را به خود جذب کنند.

کانال‌های تلگرامی فعال در قیمت گذاری خودرو

کانال‌های تلگرامی فعال در قیمت گذاری خودرو

شاید برای شما جالب باشد که بدانید تعداد مخاطبان و دنبال کنندگان این پیج‌ها و کانال‌ها از 12 اردیبهشت ماه و همزمان با حذف قیمت خودرو از سایت‌های آگهی، به شدت افزایش یافته است و به طور میانگین میزان افزایش روزانه مخاطبان 10 پیج پرمخاطب اینستاگرام پس از 12 اردیبهشت ماه، بین 2 تا 10 برابر رشد داشته است.
این اتفاق بدین معنی است که خریداران و فروشندگان از فضای رسمی به شبکه های غیر رسمی مهاجرت کرده‌اند شبکه های مجازی که متاسفانه هیچ گونه نظارتی بر آنها وجود ندارد. در همین رابطه سخنگوی اتحادیه کشوری کسب و کارهای اینترنتی جزئیاتی از فعالیت 20 کانال تلگرامی و پیج اینستاگرامی دلالان را در اختیار رسانه‌ها قرار داده است. کانال ها و پیج هایی که به نظر میرسد با استفاده از نام سایت های آگهی پر مخاطب توانستند هزاران مخاطب را جذب خود کنند.
به عقیده رضا الفت نسب پیش از این کارشناسان نسبت به رخ دادن این اتفاق هشدار داده و توضیح داده بودند که با حذف قیمت از آگهی های فروش خودرو از سایت ها و پلتفرم های موجود در کشور، پای دلالان و واسطه گران به شبکه‌های اجتماعی و غیر رسمی کشیده خواهد شد و خریداران و فروشندگان ناچار اند که به این پلتفرم ها مراجعه کنند.
سخنگوی اتحادیه کشوری کسب و کارهای اینترنتی در ادامه خاطر نشان کرد قیمت های اعلام شده در این کانالها و پیج ها گاها تا ۳۰ درصد بیش از قیمت واقعی بازار بوده و این اتفاق در شرایطی رخ می‌دهد که هیچ گونه نظارتی بر روی آن ها وجود ندارد.
الفت نسب در ادامه توضیح داد که جامعه جهانی به سمت شفاف‌سازی و شفافیت بیشتر است اما با این وجود د کشور ما از درج قیمت در آگهی های فروش جلوگیری می شود این تصمیم در نهایت خوشنودی دلالان را به دنبال دارد و سود کلان را راهی جیب آن ها می کند.

کانال‌های تلگرامی فعال در قیمت گذاری خودرو

کانال‌های تلگرامی فعال در قیمت گذاری خودرو

وی در انتها عنوان کرد که باید هرچه سریعتر به سمت شفافیت بیشتر حرکت کرده و در عین حال جلو جولان دلال ها در سایت های رسمی آگهی به کمک سیاست گذاری های صحیح گرفته شود. استفاده از بانک های اطلاعاتی خودرو با همکاری سایر دستگاه‌ها میتواند این امکان را فراهم کند که تنها دارندگان واقعی خودرو بر اساس مولفه هایی همچون شماره شاسی و کد ملی مجاز به درج آگهی فروش در سایت های رسمی آگهی باشند.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/3/22
لعنت خدا بهشون که واقعا نونی که میخورن حرومه ، البته مردم خدا رو شکر آگاه شدن و خرید نمیکنن انشااله انقدر نخرن از این دلال های از خدا بی خبر تا به روز سیاه بیفتن
1398/3/22
به خاطر اینه که به جای رفع ریشه ای مشکل تلاش به حذف عوارض کردند. دلال بازی ناشی از عرضه کم و نامناسب خودرو توسط خودروسازهاست که اونم به خاطر دولتی بودن خودروسازی و بریز و بپاش های زیادشونه. با حذف قیمت و تحت فشار قرار دادن مردم هیچی درست نمیشه.
1398/3/23
خوب آدرسی دارین به مردم می دین اما این بار فایده ای نداره