موضوعات داغ

بررسی مشخصات تویوتا آلیون؛ خودرویی که به زودی پایش به ایران باز خواهد شد

عکس مطلب اول
تویوتا آلیون یک جایگزین بود، جایگزین تویوتا کارینا که حدودا از سال‌های 1980 به بازار آمده بود. آلیون از سال 2001 به صورت رسمی معرفی شد؛ یک خودروی سدان کامپکت که دقیقا مطابق با استانداردهای ژاپنی‌ها طراحی شد. مدیران تویوتا معتقدند که در توصیف آلیون باید گفت:« همه چیز در یک ماشین.»؛ آنقدر که آن را کامل و تمام عیار می‌دانند. شاید به این دلیل است که آلیون از سال طراحی‌اش، یعنی 2001 تا همین امروز خط تولید فعالی دارد و سال به سال، مدل‌هایش به‌روز می‌شوند. آلیون در ابتدا به عنوان یک خودروی موتور جلو توصیف شده بود؛ اما در سال 2007 علاوه بر این‌ها، چهار چرخ متحرک نیز به مشخصات فنی‌اش افزوده شد. از نظر ظاهری و فنی، این خودرو را مابین تویوتا کرولا و تویوتا کمری می‌دانند. با این حال، تویوتا آلیون به دلایل مختلف که در ادامه به آن خواهیم پرداخت، بسیار معروف شد؛ به ویژه در هند، کنیا، ژاپن و بنگلادش. از آنجایی که این روزها زمزمه ورود تویوتا آلیون به ایران به گوش می‌رسد، لازم است از این خودرو بیشتر بدانید.
تویوتا آلیون تا به اینجای کار، به هر کشوری که رفته ماندگار شده و درصد زیادی از رضایت را کسب کرده است. اولین دلیل آن، تجربه بالای این وسیله نقلیه بود. این تجربه چگونه به دست آمد؟ با پیشینه‌ای که آلیون از عضو بزرگ‌تر خود یعنی کارینا به دست آورده بود. از سوی دیگر همه چیز در این خودرو در سطح بالایی با یکدیگر هماهنگ هستند. وزن آلیون طوری است که در جاده رانندگی نرمی تجربه کنید. از سوی دیگر، مصرف سوخت در نسل‌های مختلف این خودرو بهینه شده بود؛ در موتورهای 1500، 1800 و 2 لیتری.
از نظر زیبایی‌شناسی، باید گفت طراحی بدنه آلیون در رنگ‌های مختلف در وهله اول حسابی خودنمایی می‌کند. این خودرو در رنگ‌های سفید، مشکی، نقره‌ای، قرمز، آبی و بژ تولید شد. همچنین چرخ‌های آلیاژی تویوتا آلیون به جذابیت‌های ظاهری آن افزوده است. از طرفی، هنگامی که به این خودرو نگاه می‌کنیم، چراغ‌های کشیده و نافذش با نورهای ویژه به قلب‌ها نفوذ پیدا می‌کند. به خصوص چراغ‌های ال ای دی که از سال 2005 به بعد به آلیون اضافه شد. و حالا داخل خودرو می‌شویم؛ سیمای درونی آن مملو از آپشن‌های هیجان‌انگیز است. پنجره‌های برقی، به راننده این امکان را می‌دهد که پشت فرمان، با یک دست آن‌ها را بالا و پایین ببرد. از سوی دیگر، آینه‌های جانبی این خودرو نیز برقی هستند. سیستم ضدقفل ترمز نیز بر کشش فرمان تاثیر می‌گذارد تا در مواقع بحرانی، به راحتی بتوان خودرو را کنترل کرد. همه این‌ها،خرید و قروش تویوتا آلیون را در کشورهای واردکننده بالا برده و آن را به خودرویی محبوب تبدیل کرده است. همچنین باید بدانید در تمامی نسل‌های این خودرو و نمونه‌های فیس لیفت‌شده‌اش، جعبه دنده اتوماتیک بر روی آن‌ها فعالیت می‌کند.
برای خرید تویوتا آلیون در ایران باید منتظر خبر جدید نماینده کمپانی تویوتا در کشور ماند. با این حال اگر می‌خواهید از حدود قیمت آن مطلع شوید، باید بدانید مدل 2002 آن حدودا 1400 دلار، مدل 2008، دو هزار و 250 دلار و مدل 2013 حدودا 7 هزار و 90 دلار قیمت‌گذاری شده‌اند. اگر تویوتاباز هستید و نمی‌توانید منتظر ورود آلیون بمانید، می‌توانید از طریق آگهی‌های سایت دیوار به سراغ مدل‌های مشابه آن مانند خرید تویوتا کرولا و ... بروید. برای مثال در این سایت کرولا 2009 با موتور 1800 و 135 هزار کیلومتر کارکرد به قیمت 237 میلیون تومان به فروش می‌رسد. احتمالا برایتان جالب و البته تعجب برانگیز باشد اگر بدانید، سایپا آریو که به تازگی به بازار آمده از نظر ظاهری کاملا به آلیون شباهت دارد!

منبع : ویرلن
این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/4/5
چرا مقاله ای رو از جای دیگه برا نمایش میارید خودتون یه بار خوندید متن مقاله رو ؟ انگار تاریخ مقاله برا 30 سال پیشه ... " وای شیشه برقی داره که با یه دست میتونین بالا پایین کنین ... وای تازه دنده اتومات هم داره ... وای آینه هاشم برقیه.... وای ترمز ضد قفل هم داره ... وای 🤕🤕 ص