موضوعات داغ

استفاده رانندگان از سیستم اتوپایلوت تسلا ، آنها را به دردسر خواهد انداخت

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
براساس نتایج پژوهشی که اخیرا صورت گرفته، استفاده مکرر رانندگان از سیستم اتوپایلوت تسلا ، موجب می شود تا آنها دچار تصور اشتباهی از نحوه کارکرد این سیستم شوند و در مورد توانایی های سیستم اتوپایلوت تسلا بیش از حد خوشبین باشند. این افراد تکنولوژی های کمکی تسلا را بیش از حد قدرتمند تصور می کنند و به این دلیل، ممکن است در هنگام رانندگی مشکلات قابل توجهی برای خود و دیگران رقم بزنند.
این تحقیقات توسط موسسه ایمنی بزرگراه های ایالات متحده صورت گرفت و در آن پنج دستیار هوشمند راننده که در محصولات تسلا به چشم می خورند، مورد بررسی قرار گرفتند. در این پژوهش سه سیستم مطرح اتوپایلوت فعال در خودروهای امروزی، یعنی سوپر کروز، دستیار کمکی در ترافیک و اتوپایلوت تسلا به وسیله پرسشنامه، مورد بررسی قرار گرفتند. از میان 2000 راننده که مالک خودروهای خودران بودند، تنها تعداد اندکی از مالکین در مورد توانایی های سیستم های خودران وسیله نقلیه خویش اطلاعات داشتند. بخش دیگری از سوالات، مربوط به عملکرد سیستم خودران در زمانی بود که راننده چرت میزند و دست های خود را از روی فرمان بر می دارد. اکثر مالکانی که مورد بررسی قرار گرفتند، اعتقاد داشتند سیستم اتوپایلوت به خوبی وظایف خود را انجام می دهد و در مورد آن، هیچگونه تفکر منفی نداشتند.
48 درصد از پاسخ دهندگان، گفته اند که سیستم اتوپایلوت تسلا در هنگامی که دستان آنها از فرمان جدا می شود، بدون مشکل به فعالیتش ادامه می¬دهد. در مقابل، این رقم برای ProPilot Assist که در خودروهای نیسان به کار گرفته می شود، 33 درصد است و در مورد سیستم های دیگر، به کمتر از 30 درصد تنزل می یابد. همچنین شصت درصد از مالکان تسلا، عنوان کرده¬اند هنگامی که سیستم اتوپایلوت خودرو آنها فعال است، چرت می زنند. این رقم در مورد سیستم های خودران دیگر، به زحمت به سه درصد می رسد. تاثیر این مطالعه بر هویت برند خودروسازان، بسیار تاثیرگذار خواهد بود، هر چند تسلا هیچگاه از مشتریان نمی خواهد تا با فعال کردن سیستم خودران، فیلم تماشا کنند یا ناخن های خود را کوتاه کنند. با توجه به آنکه سیستم اتوپایلوت تسلا بسیار بیشتر در معرض توجه قرار دارد، انتشار اخبار منفی بیشتر به وجهه آن آسیب می رساند، در صورتی که انتشار این اخبار منفی برای سیستمی همچون Traffic Jam Assist اهمیت چندانی ندارد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد