موضوعات داغ

مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا بیانیه داد: تغییر موتور محصولات مشترک تکذیب می‌شود

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
در طی روزهای گذشته برخی از رسانه‌ها اخباری را به نقل از یکی از مدرسان شرکت‌های فعال در حوزه خدمات پس از فروش منتشر کردند که مطابق با آن گروه خودروسازی سایپا موتور خودروهای خانواده رنو مثل ساندرو و تندر ۹۰ را به زودی تغییر خواهد داد. مطابق با این اخبار موتور EF7 روی خودروهای تندر ۹۰ و ساندرو نصب شده و این محصولات مشترک دیگر به موتور اصلی خود مجهز نخواهند بود.
نقل از سایپانیوز، مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا ضمن تکذیب خبر مذکور بیانیه‌ای را در این رابطه منتشر کرد. این بیانیه به شرح زیر است:
مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا به نمایندگی از این گروه خودروسازی با اعلام اینکه هیچ برنامه‌ای برای استفاده از این موتور یا هر موتور دیگری روی محصول ساندرو ندارد، ذکر موارد زیر را ضروری می داند:

1- مشخص نیست که یک مدرس در شرکت خدمات پس از فروش چگونه به خود اجازه می‌دهد در خصوص برنامه‌های تولیدی و فنی یک شرکت خودروسازی دیگر اظهارنظر کرده و چنین موضوع کذب و غیر­کارشناسانه‌ای را مطرح کند.
2- این احتمال وجود دارد که شرکت متبوع مدرس یاد شده، چنین ذهنیت و برنامه‌ای را در خصوص محصولات تولیدی خود داشته باشد اما کمترین که از این مدرس و همکاران وی انتظار می‌رود این است که برنامه‌های خود را به شرکت‌های دیگر خودروسازی تعمیم ندهند.
3- تولید محصول ساندرو و تندر90 در گروه خودروسازی سایپا به دلیل ترک ایران از سوی شرکت فرانسوی رنو و عدم عمل کردن این شرکت به تعهداتش متوقف شده و سایپا نیز با صرف هزینه‌های قابل توجه، برای تامین منافع مشتریان محترم، طرح های تبدیلی محصولات پیش فروش شده را اجرا کرده و نتایج این بدعهدی را کنترل کرده است. از این رو، طرح چنین موضوعات غیراجرایی و غیرکارشناسانه‌ای موجب تشویش اذهان خریداران محترم خودرو در کشور می شود.
4- از رسانه‌های محترم نیز انتظار می‌رود نگاه تخصصی و راهبردی خود را در تمامی حوزه‌ها حفظ کرده و صرفا براساس تخیلات افرادی که مسئولیت سخنان خود را قبول نداشته و حاضر به معرفی خود نیز نیستند، چنین مباحثی را اشاعه ندهند.

مرکز تحقیقات و نوآوری گروه خودروسازی سایپا در پایان ضمن استقبال از مشارکت و همفکری متخصصان، پژوهشگران، نخبگان و شرکت های دانش بنیان در پیشبرد و توسعه صنعت خودرو، صبوری؛ همدلی و همراهی مشتریان و مردم شریف ایران را در این شرایط سخت و پرچالش نبرد اقتصادی، ارج می‌نهد و می‌کوشد تمام توان خود را برای رفع مشکلات موجود به‌کار بندد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد