موضوعات داغ

ورود نخستین خودرو برقی ساخت داخل به بازار

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
رئیس کمیته ملی روبوکاپ ایران، مرتضی موسی خانی، از عرضه نخستین خودرو برقی ایرانی به بازار خبر داد. خودرو برقی کوادرو ، یک محصول الکتریکی دونفره و کوچک بوده که مناسب تردد در شهرهای پر ازدحام و شلوغ است. طول کوچک این خودرو، باعث می شود تا بتوانید در فضاهای بسیار کوچک پارک کنید. سهولت پارک این خودرو می تواند یکی از جذاب ترین مزیت های فروش این خودرو در بازار، به خصوص برای شهرهای بزرگی همچون تهران و اصفهان باشد. به گفته موسی خانی، شارژ این خودرو با برق شهری امکان پذیر است و با یکبار شارژ، این خودرو الکتریکی می تواند 100 کیلومتر را طی کند. حداکثر سرعت این خودرو کوچک دونفره نیز 90 کیلومتر بر ساعت است. به گفته رئیس کمیته ملی روبوکاپ ایران، با توجه به شیب دار بودن بسیاری از مناطق شهری در ایران، اکسل قوی و گشتاور بالا از ملزومات چنین خودرویی است، که ما آن را برای این محصول لحاظ کرده ایم تا رانندگی با آن در سربالایی های شهر، به راحتی انجام پذیرد.
خودرو برقی ساخت داخل

خودرو برقی ساخت داخل

پروژه توسعه خودرو برقی کوادرو ، توسط دانشگاه آزاد اسلامی قزوین انجام شده و شروع آن از سال 93 بوده است. تاکنون 5 دستگاه از این خودرو ساخته شده است که این خودروها در حال تست و آزمایش هستند. بنابر گفته ها، قطعات مورد نیاز برای ساخت 100 دستگاه دیگر از این خودروها سفارش داده شده و در حال حاضر، قطعات مورد نیاز برای ساخت 95 دستگاه از این محصول در اختیار دانشگاه آزاد قزوین قرار گرفته و این خودروها در حال تولید هستند. با حمایت دولت، روند شماره گذاری این خودروها طی شده و دانشگاه آزاد اسلامی قزوین امیدوار است پس از طی مراحل آزمایش و تست، خودروسازان بزرگ کشور آماده عقد قرارداد برای تولید انبوه این محصول نوآورانه باشند. بنابر گفته های موسی خانی، برای ساخت خودرو برقی کوادرو ، 900 قطعه لازم است که از این تعداد، 855 قطعه داخلی سازی شده و تنها 40 قطعه وارداتی است که تلاش ها برای داخلی سازی 40 قطعه وارداتی نیز بی وقفه ادامه دارد. به گفته موسی خانی، رانندگی راحت و آسان، پارک راحت، ظاهر زیبا، سرعت مناسب، حجم کم، سوخت پاک و ارزان، قدرت مانور بهتر در شهرهای پر ترافیک از ویژگی‌های خودروی برقی ساخته شده در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین است.

نظرات کاربران

10 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/4/12
نسخه ی ایرانیزه ی Renault Twizy
1398/4/13
این قوطی کنسرو دیگه چیه! همون پرایده بیارید از این که بهتره! به چند دلیل:1 طراحی خاص و زشت-گشتاور پایین-مسافت کم-بسیار کوچک-این توی تهران یه سربالایی و یه مثلا آسفالت رو بره که چپ میشه- تازه اینم میارن 150 میلیون ظرفیت محدود آخه تروخدا اذهان عمومی رو با این اخبار چرت و پرت مثلا منحرف نکنید این است خودروی ملی
1398/4/13
به امید موفقیت روزافزون طراحان خلاق اینگونه محصولات وطنی. احسنت
1398/4/13
سلام
خودرو هایی که با نام دانشگاه شریف و امیر کبیر و بودجه های میلیاردی و افتتاح خط تولید توسط مقامات ارشد کشور به بازار می آمدند می‌شدند ارابه های مرگ!
وای به حال این یکی که توسط دانشگاه آزاد قزوین ساخته شده و حداقل برای شخص بنده ساختمان آن که در مجاورت اتوبان تهران- تبریز قرار دارد یادآور بسیاری از تصادفات تلخ در این اتوبان و حوالی همین دانشگاه است.
1398/4/13
نوع آورانه؟!بومی؟!
شما دیگه چرا این حرف رو میزنین؟!
اینا دقیقا رنو توییزی رو کپی کردن.
واقعا این ماشین شرم آوره.
ایده دزدی و کپی برداری نقض قانون کپی رایت و
دقیقا همون دزدیه
1398/4/13
" به گفته موسی خانی، رانندگی راحت و آسان، پارک راحت، ظاهر زیبا، سرعت مناسب، حجم کم، سوخت پاک و ارزان، قدرت مانور بهتر در شهرهای پر ترافیک از ویژگی‌های خودروی برقی ساخته شده..."
اعتماد به سقف یعنی این ، بابا خود شخص ایلان ماسک هم اینجوری از تسلا تعریف نمی کنه . . .
1398/4/13
جدی جدی باحاله ها دست مریزاد
1398/4/15
چه جالب ولی وقتی مهندس آرین موتور خودروی کاملا الکتریکی ساخت و روی سمند و تیبا و ... امتحان کرد و از تهران به اصفهان رفت و برگشت، مسئولین به جای حمایت ازش چرا در کارخونش رو تخته کردن و از کشور فراریش دادن؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!
حالا جای اون پروژه موفق، کاردستی الکتریکی میخوان روانه بازار کنن؟؟؟؟
1398/4/15
سلام
این بخشی از مصاحبه با مدیر عامل شرکت پاراکس موتور تولید کننده این خودروبرقی هست که راجب قیمت این خودرو توضیح داده
«قیمت نمونه‌ خارجی این محصول تولید شده توسط شرکت رنو بدون پک باتری در بازه ۶ تا ۸ هزار یورو عرضه می‎گردد که در اروپا پک باتری به صورت ماهانه و بر اساس میزان مصرف فرد اجاره داده می‌شود که هزینه ماهیانه آن در بازه ۴۵ تا ۷۰ یورو است. همچنین قیمت فروش خودرو به همراه پک باتری معادل ۱۴ هزار و ۵۰۰ یورو است.»
1399/5/10
سلام اون خودرو زرد درب نداره ولی سفیده که روحانی سوارش شده درب داره؟ چرا به مرحله انبوه نرسیده ؟ لطفا با قیمت مناسب وارد بازار کنید ....راستی کمربند ایمنی داره؟