موضوعات داغ

دوج چلنجر و دوج چارجر الکتریکی می شوند

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
به تازگی پیکاپ رم 1500 دارای سیستم هیبریدی ضعیفی بوده وارد بازار شده و در چند سال بعد خودروهای فیات کرایسلر عملکردی که بیشتر سازگار با محیط زیست است خواهند داشت، به عبارت دیگر عملکرد محیط زیست دوستانه ای خواهند داشت که البته این استراتژی محیط زیست دوستانه، ضرری برای عملکرد برند دوج که خودروهای عضلانی از دوج چارجر و دوج چلنجر دو محصول عمده آن را تشکیل می دهند، نخواهد داشت.
میکی بلی مدیر توسعه خودروهای هیبریدی و الکتریکی در فیات کرایسلر در مصاحبه با مجله Detroit Bureau بیان کرده است که " در حال حاضر ما در ارائه خودروهای برقی پیشرو نیستیم اما به زودی خواهیم شد". که این بروز این تغییرات سبب رعایت بیشتر و بهتر قانون و مقررات مربوط به جلوگیری از انتشار گازهای گلخانه ای خواهد شد. که رسیدن به این مرحله از دید Bly به عنوان نقطه اوج یاد شده است.
دوج

دوج

فراتر از مباحث گفته شده، صنعت خودروسازی فیات کرایسلر بر اساس چه طرح و برنامه ای پیش می¬رود؟
سرجیو مارکیون، مدیر اجرایی قبلی، بیش از 10 میلیارد دلار را به منظور ارائه خودروهای برقی برنامه ریزی کرد و بلی به منظور اجرای این طرح، مسئولیت ایجاد یک استراتژی همه جانبه برای سه تا پنج سال آینده را دارد.
تیم کانسکی، مدیر عامل کنونی شرکت، وعده برقی شدن خودروهای دوج را داد و بلی در ادامه توضیحات، بیان کرد که ورود این تکنولوژی سازگار با محیط زیست، نقش بسیار مهمی برای بشر خواهد داشت.
رئیس توسعه قسمت الکتریکی، میکی بلی؛ با اشاره¬ای مختصر به دوج چارجر هلکت واید بادی ، بیان کرد که "امروزه انتظار مردم بالاست (فراتر از چیزی که در دسترسشان است انتظار دارند)". بدین منظور از طرف شرکت، یک سیستم هیبریدی که بیش از 130 پوند گشتاور را در لحظه ایجاد میکند ارائه خواهد شد که این پیشرفت عظیمی برای موتورهای سوپر شارژ 6.2 لیتری و ورژن های پایینتر از HEMI V8 خواهد بود.
در مورد رام 1500، سیستم 48 ولت باعث بهبود مصرف سوخت تا حدود 10 تا 12 درصد می شود. موتور 5.7 لیتری، 1.7 اونس سوخت در هنگام 90 ثانیه توقف ماشین جلوی چراغ قرمز مصرف میکند، اما سیستم گردش قادر به خاموش کردن موتور تا بیش از10 دقیقه در آن لحظه یاد شده است. با این حال در سرعت¬های پایین جرقه خفیفی که لحظه شتاب گرفتن ماشین ایجاد می شود، 130 پوند گشتاور را در سیستم HEMI هشت سیلندر ترکیبی ایجاد می کند.
بلی در ادامه افزود که تمام مدل های الکترونیکی، در سال های آینده نقش و عملکرد بهتری خواهند داشت. عملکردی بالاتری حتی نسبت به خودروهای نیمه هیبریدی ، تمام هیبریدی و همچنین خودروهای الکتریکی هیبریدی پلاگین. همچنین ادامه داد که "در آینده مدل های برقی فراوانی عرضه خواهد شد".

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد