موضوعات داغ

مرسدس بنز کلاس A سدان و امکانات رنگارنگ آن

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
نسل جدید مرسدس بنز کلاس A به عنوان اولین کلاس از محصولات مرسدس بنز، قرار است آغازگر فصلی جدید در تاریخ این خودرو باشد. تاکنون از نسل جدید مرسدس بنز کلاس A، نمونه های هاچ‌بک و سدان به بازار عرضه شده‌اند و بنابر شنیده‌ها، مرسدس قصد دارد امکانات این کلاس را افزایش دهد. نسخه صندوقدار مرسدس بنز کلاس A، 130 میلیمتر طویل‌تر از نسخه هاچ‌بک است و صندوقی به حجم 430 لیتر در پشت آن جای گرفته که در نسخه پنج در، حجم این صندوق 215 لیتر است. صندلی‌های پشتی نیز قابلیت جمع شدن دارند.
مرسدس بنز کلاس A

مرسدس بنز کلاس A

مرسدس بنز A180 به پیشرانه 1.3 لیتری توربوشارژر مجهز است که 134 اسب بخار قدرت و 200 نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. تمامی قدرت و گشتاور به دیفرانسیل جلو منتقل می‌شود و عمل انتقال قدرت را جعبه دنده هشت سرعته دوکلاچه برعهده دارد. این مجموعه اقتصادی، عملکردی بهینه داشته و مصرف سوختی برابر 5.7 لیتر در هر صد کیلومتر به صورت ترکیبی را ثبت می‌کنند. واسط کاربری مرسدس بنز موسوم به MBUX و نمایشگر 10 اینچی به همراه فرمان صوتی، به همراه رهیاب ماهواره‌ای، عمده امکانات رفاهی کابین خودرو را تشکیل می‌دهند. واسط کاربری مرسدس بنز هوشمندانه عمل می‌کند و توانایی یادگیری ترجیحات مالک خودرو را خواهد داشت. علاوه برآن، می‌تواند با تشخیص لهجه مالک خودرو، فرامین وی را بهتر و دقیق‌تر دریافت کند. به مشتریانی که به تجهیزات الکترونیکی و آپشن‌های فناورانه علاقمند هستند، توصیه می‌شود مدتی برای خرید مرسدس بنز کلاس A صبر کنند، چرا که واسط کاربری مرسدس بنز به تازگی در محصولات این شرکت نصب می‌شود.
مرسدس بنز کلاس A

مرسدس بنز کلاس A

ویژگی‌های ایمنی مرسدس کلاس A نیز در نوع خود جالب هستند. سیستم رهیاب ماهواره‌ای، سنسورهای پارک جلو و عقب که در پارک خودرو کمک می‌کنند، نگهدارنده فعال بین خطوط، سیستم شناسایی علائم جاده، ترمز خودکار یکپارچه و دوربین عقب، امکانات ایمنی این خودرو را تشکیل می‌دهند و اگر مشتری علاقه داشته باشد تا خودرویش با مرسدس S کلاس رقابت کند، می‌تواند دوربین استریو و کامپیوتر محاسباتی قدرتمندتر را برای خودروی خود برگزیند. رینگ‌های هجده اینچی، صندلی‌های مجهز به چرم مصنوعی، تهویه هوای یک منطقه‌ای، همگام‌سازی با تلفن‌های هوشمند و رینگ‌های 17 اینچی بخشی دیگر از امکانات جانبی مرسدس A کلاس هستند. به نظر می‌رسد تا ماه نوامبر، شاهد عرضه مرسدس بنز A180 نباشیم، اما هم اکنون مرسدس بنز A200 با قیمت 62،900 دلار نیوزیلند، با مشخصاتی شبیه به A180، برای فروش عرضه شده است.
مرسدس بنز کلاس A

مرسدس بنز کلاس A

مشتری می‌تواند در صورت پرداخت هزینه بیشتر، رینگ‌های هجده اینچی، تنظیم گودی کمر برای صندلی راننده، نوربالا خودکار و پد شارژر بی‌سیم را در خودرو خود داشته باشد، این آپشن‌ها در قالب بسته ارتقا داخلی و بروزرسانی‌های ظاهری عرضه خواهند شد. سال بعد، پس از عرضه موفقیت آمیز مرسدس A کلاس، بنز قصد دارد تا نسل جدید مرسدس CLA را به بازار عرضه کند که فضای داخلی و اتاق بزرگتری از مرسدس کلاس A دارد. در سه ماهه آخر امسال، شاهد عرضه مرسدس بنز A250 با پیشرانه دو لیتری خواهیم بود که بسته به تیپ انتخابی، قدرت مختلفی را تولید خواهد کرد و با کیت AMG نیز عرضه خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد