موضوعات داغ

کانسپتی که فراموش شد : Chrysler CCV 1997

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول
در طی سال 1997 میلادی و نمایشگاه اتوموبیل فرانکفورت شاهد کانسپتی ارزان قیمت و جالب از شرکت سیتروئن به نام Chrysler CCV بودیم. اما این خودرو هیچگاه به مرحله تولید نرسید و پس از گذشت چندی به طور کلی از ذهن افراد پاک شد.
اگرچه هیچگاه خودروی کرایسلر CCV خودروی زیبا و دلفریبی محسوب نمیشده است اما در آن زمان از ایده های جدید و ارزان قیمتی برخوردار بوده که آن را برای فروش در بازار کشور های در حال توسعه بسیار مناسب میکرد.
مدت ها قبل از آنکه خودروهای Tata Nona در هند بازار خودرو را از آن خود کنند شرکت کرایسلر در فکر تولید این خودروهای ساده، ارزان قیمت و مناسب برای استفاده در کشور های جهان سوم بود.
بدنه کانسبپ این خودرو از نوع خاصی پلی‌اتیلن که برای تولید بطری های نوشابه مورد استاده قرار میگیرد ساخته شده بود و از این روی بدنه خوردو میتوانست وزنی بسیار کم و چیزی در حدود 95 کیلوگرم داشته باشد.بر اساس اطلاعات منتشر شده برای ساخت هرکدام از این خودروهای ارزان قیمت تنها 6.5 ساعت زمان لازم بود. در طی فرایند ساخت آن 4 صفحه فلزی به یکدیگر جوش داده میشد و برای محافظت از موتور فریم های آهنی مورد استفاده قرار میگرفت.
موتور 2 سیلندر و 0.8 لیتری این خودرو به وسیله جریان هوای موجود در محیط اطراف خنک میشد و توانایی تولید 25 اسب بخار قدرت را داشت.
بر اساس گفته های یکی از مدیران آن زمان شرکت خودروسازی کرایسلر، خودروی CCV به آسانی یک اسباب بازی قابل تولید بود در حالی که حتی نتیجه تست تصادفات آن را به مقداری ایمن نیز نشان میداد. اما متاسفانه با وجود اینها در نهایت طرح ساخت این خودروها اندکی پیش از مرحله تولید به طور کلی کنار گذاشته شد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/5/20
در واقع فیس لیفت ژیان بود