موضوعات داغ

مرسدس می باخ ضدگلوله "کیم جونگ اون" چگونه به دستش رسیده است؟

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
در جهان رمز و رازهای حل نشده بسیار زیادی وجود دارد، از آن چیزی که در رابطه با شهر گمشده آتلانتیس یا مثلث برمودا می گویند؟!، نقاشی و خطوط عجیب شهر نازاکا چگونه بوجود آمده اند و تنها از آسمان قابل دیدن هستند!، آیا در ماجرای ترور کندی قاتل دومی هم وجود داشته است و یا بسیاری سوالات دیگر که هنوز بی جواب باقی مانده اند. اما آیا ماجرای می باخ ضدگلوله سوار شدن کیم جونگ اون به رغم بی اطلاعی شرکت سازنده هم در بین این دسته از سوالات بی جواب قرار می گیرد یا اینکه پاسخی برای آن پیدا شده است؟!.
در این خصوص باید امیدوار باشیم که حداقل یک پاسخ نه چندان قوی وجود دارد. پیش از همه باید گفت که شرکت خودروسازی مرسدس بنز هیچگونه همکاری با کره شمالی و رهبر این کشور ندارد و تحریم های سازمان ملل متحد نیز مانع از فروش محصولات لوکس این شرکت به کره شمالی می شود، اما به دنبال این سوال که خودروهای مرسدس می باخ ضدگلوله مرسدس بنز چگونه بدستان کیم جونگ اون رهبر کره شمالی رسیده است، سخنگوی دایملر اعلام کرد که آنان به هیچ عنوان از این ماجرا اطلاعی نداشته اند و محصولات این شرکت از راه غیرقانونی به دست آنان رسیده است.

مرسدس می باخ ضدگلوله

مرسدس می باخ ضدگلوله "کیم جونگ اون" چگونه به دستش رسیده است


در این رابطه پایگاه خبری CNN به طور خاص یک مطالعه جامع انجام داده است و در مسیر تحقیقات 8 ماهه خود از مرکز مطالعات پیشرفته دفاع واشنگتن نیز کمک گرفته است، هرچند هیچ یک از ادعاهای این مقاله تایید نشده است، اما گفته می شود که مسیر دو خودروی می باخ زره پوش در مسیر سفرهای دریایی ردیابی شده است و نقطه مبدا حرکت آنان در بندر روتردام هلند به مقصد اوزاکا ژاپن بوده است و سپس از آنجا به سمت بوسان کره جنوبی منتقل شده است.
با این حال هیچ کس خودروهای مذکور را در مرزهای 3 کشور ذکر شده ندیده است. در ادامه مسیر انتقال گفته می شود که دو خودروی زره پوش می باخ به مقصد روسیه بارگیری شده اند، اما سیستم ردیابی آنان طی حمل و نقل به مدت 19 روز خاموش شده است تا هیچگونه سیگنالی برای ردیابی آن ارسال نشود. پس در این حالت می توان یک نتیجه تایید نشده گرفت و آن هم انتقال دو خودروی مرسدس میباخ ضدگلوله هنگام خاموشی ردیاب به مقصد کره شمالی بوده است. در بنادر روسیه هیچگونه مدرکی مبنی بر ورود این 2 خودرو وجود ندارد، اما چند روز پس از اینکه انتظار می رفت محموله مرسدس های ضدگلوله به خاک روسیه وارد شود، سه فروند هواپیمای ترابری روسیه به مقصد پیونگ یانگ کره شمالی حرکت می کنند.
ظاهرا در زمان خاموش شدن ردیاب سفر مرسدس می باخ این انتقال به خاک کره شمالی انجام شده است که یک روش معمول برای دور زدن تحریم های بین المللی به شمار می رود.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/4/30
البته این می باخ نیست پولمن هستش
1398/4/30
سلام و وقت بخیر خدمت نویسنده محترم ؛ ممنون بابت مطلب و یه نکته ؛ اون می بک (may.back) تلفظ میشه
1402/3/20
کمپانی بنز میگه ماشین ضد گلوله به این نفروختم،از کجا اورده؟