موضوعات داغ

بستن کمربند ایمنی برای همه سرنشینان خودرو الزامی است

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
با توجه به گفته های معاون اجتماعی و فرهنگی ترافیک پلیس راهور ناجا برابر با ماده 19 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی در جاده های کشور، تمامی سرنشینان خودروهای شخصی و ناوگان عمومی موظف به بستن کمربند ایمنی می باشند.
به نقل از مهر، سرهنگ عین الله جهانی ضمن اشاره به حادثه واژگونی یک دستگاه مینی‌بوس و جان باختن 14 تن از سرنشینان آن، عنوان کرد که اگر در این حادثه سرنشینان نسبت به بستن کمربند ایمنی اقدام کرده بودند از پرتاب و برخوردشان با سقف و ستون و شیشه‌ها و حتی افتادن آنها به بیرون از خودرو جلوگیری شده و این حادثه فوتی نمی داد.
وی در ادامه توضیح داد که هرچند بستن کمربند ایمنی توسط راننده و سرنشین جلو به یک فرهنگ تبدیل شده است اما در جاده‌های برون شهری علی رغم الزامی بودن بستن کمربند ایمنی برای همه سرنشینان، بعضاً شاهدیم که سرنشینان خودروها، این موضوع را جدی نمی‌گیرند که همین امر در تصادفات منجر به افزایش قابل توجه کشته‌های رانندگی می‌شود.
معاون اجتماعی و فرهنگی ترافیک پلیس راهور ناجا در انتها با هشدار به سرنشینانی که بستن کمربند ایمنی را جدی نمی گیرند، اظهار کرد رانندگان خودروهایی که سرنشینان آن ها اقدام به بستن کمربند ایمنی نمی کنند مورد اعمال قانون قرار می گیرند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد