موضوعات داغ

پشت پرده مخالفت‌ها با واگذاری سهام دولت در ایران خودرو و سایپا

عکس مطلب اول
چندی پیش مجوز واگذاری سهام دولت در ایران خودرو و سایپا صادر شده و بر همین اساس سازمان خصوصی سازی نیز خواستار آن شد تا تغییرات و شرایط لازم برای فراهم کردن مقدمات عرضه سهام این شرکت ها در بازار سهام فراهم شود. اما به تازگی میر علی اشرف پوری حسینی، رئیس سازمان خصوصی‌سازی در خصوص عرضه سهام این دو شرکت عنوان کرد که با توجه به اینکه این سهام ها در وثیقه قرار دارند امکان فروش مال غیر وجود نداشته و سهام های مذکور ابتدا باید از وثیقه آزاد شوند.
یکی از اعضای هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس در واکنش به گفته های رئیس سازمان خصوصی سازی توضیح داد که خودروسازی همانند حیاط خلوت دولت بوده و به همین دلیل برخی افراد تلاش می‌کنند تا از واگذاری آن جلوگیری شود.
با توجه به گفته های نماینده مردم سنقر در صورتی که دولت تصدی گری در خودروسازی را رها کند با خودداری خودروسازان از تولید خودروهای با کیفیت و به روز، می توان تعرفه واردات خودرو را صفر کرده و اجازه ورود خودروهای باکیفیت را صادر نمود. در این حالت خودروسازان ناچار اند برای ادامه بقای خود فعالیت‌های خود را متناسب با شرایط روز تنظیم کرده و خودروهای با کیفیت مورد پسند مردم را تولید کنند.
سید جواد حسینی کیا در خصوص خریداران سهام ایران خودرو و سایپا نیز عنوان کرد که برخی از قطعه‌سازان مانند کروز به دنبال خرید سهام دولت در ایران خودرو و سایپا اند. این شرکت ها در حال حاضر در خودروسازی ها سهام داشته که با خرید سهام ایران خودرو و سایپا توسط آنها انحصار بیشتری در خودروسازی ایجاد می شود.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس در انتها تصریح کرد که اگر شرایط واگذاری سهام دولت در دو شرکت ایران خودرو و سایپا وجود ندارد چرا پور حسینی به عنوان دبیر هیات واگذاری در برابر واگذاری سهام دولت در این دو شرکت خودروساز سکوت کرده و این موضوع را به اعضای هیئت واگذاری انعکاس نداده است؟!

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد