موضوعات داغ

فقط معاینه فنی برتر مراکز پایتخت مشمول تخفیف تردد در طرح ترافیک است

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
با توجه به گفته‌های مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی تنها خودروهایی که شامل معاینه فنی برتر در مراکز شهر تهران اند مشمول تخفیف ۲۵ درصدی عوارض تردد در طرح ترافیک می باشند.
به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، سید نواب حسینی منش در این خصوص توضیح داد که تنها مراکزی دارای تاییدیه از وزارت کشور و سازمان حفاظت از محیط زیست می توانند نسبت به انجام معاینه فنی برتر اقدام کنند. این مراکز باید از لحاظ فنی و تجهیزات دارای استاندارد و شرایط خاصی باشند تا صحت و دقت معاینه فنی صادر شده توسط آنها مورد اعتماد واقع شود.
وی در ادامه عنوان کرد تا مشخص شدن مراکز مجاز و اعلام آن ها توسط دستگاه‌های ذیربط با توجه به نظارت کامل بر مراکز معاینه فنی خودرو در شهر تهران و اطمینان از صحت عملکرد و زیرساخت‌های فنی آن ها، تنها برای خودروهایی که دارای معاینه فنی برتر از مراکز معاینه فنی این شهر هستند تخفیف ۲۵ درصدی عوارض تردد در طرح ترافیک لحاظ خواهد شد.
لازم به یادآوری است که خودروهایی که سن بالای ۴ سال داشته و نسبت به دریافت معاینه فنی اقدام نکرده اند با تردد در شهر روزانه ۵۰ هزار تومان جریمه خواهند شد. این خودروها در تمامی ساعات و ایام هفته در سطح شهر تهران توسط دوربین های راهنمایی و رانندگی قابل شناسایی اند.
در حال حاضر ۴۶ معاینه فنی در ۱۶ مرکز ثابت و ۸ واحد سیار در پایتخت فعال است

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد