موضوعات داغ

علل ریزش قیمت خودرو در بازار

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
سعید عبدالهی عضو اتحادیه فروشندگان اتومبیل و نمایشگاه‌داران اظهار داشت: در ماه‌های اول سال به علت عدم عرضه مناسب خودرو به بازار، قیمت خودرو افزایش یافت، اما اکنون ک خودروها به بازار آمده، بساط سفته بازی و دلالی جمع شده و امیدواریم که روند کاهشی قیمت خودرو ادامه پیدا کند.
به گزارش خودروبانک و به نقل از ایلنا، وی ادامه داشت: فشارهای نهادها و مردم بر روی خودروسازان اثرگذار بود و باعث شد تا خودروسازان خودروهای دپو شده در انبارها را به بازار عرضه کنند، که باعث کاهش قیمت‌ها شد.
وی در ادامه افزود: به عنوان مثال خودروی پژو ۲۰۰۸ به صورت محدود به بازار عرضه شد و کسانی که این خودرو را داشتند، قیمت دلخواه خود را بر روی این خودرو می‌گذاشتند، اما وقتی بقیه خودروهای در تعهد این شرکت وارد بازار شد، قیمت این خودرو نیز کاهش پیدا کرد.
عبدالهی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا افزایش عرضه به سبب افزایش تولید است، گفت: افراد فعال در این حوزه کاملا می‌دانند که خودروها تولید جدید هستند یا خودروهایی که در انبار دپو شده‌اند. ضمن آنکه مگر چقدر تولید خودرو افزایش داشته است؟ میزان ورودی خودرو به بازار به صورتی است که تمام سرمایه‌گذاران خارج از این حوزه، افراد عادی و حتی خانم‌های خانه‌دار که برای حفظ ارزش پول خود اقدام به خرید خودرو کرده بودند، در حال حاضر التماس می‌کنند تا خودروی خود را به فروش برسانند، اما خریداری وجود ندارد و قدرت خرید مردم کاهش یافته است.
وی در ادامه بیان داشت: در ماه‌های اول سال به علت عدم عرضه مناسب خودرو به بازار، قیمت خودرو افزایش یافت، اما اکنون که خودروها به بازار آمده، بساط سفته بازی و دلالی جمع شده و امیدواریم که روند کاهشی قیمت خودرو ادامه پیدا کند. در یک ماه اخیر ۲۰ تا ۲۵ درصد قیمت‌ها کاهش پیدا کرده است. همچنین اگر خودروسازان طرح فروش فوری نیز بگذارند، بعید است که از آن استقبالی صورت گیرد، مانند طرح فروش سراتو که هنوز ظرفیت آن تکمیل نشده است.
وی در ادامه با انتقاد از برخی شرکت‌های خودروسازی، گفت: قیمت دلار از ۴ هزار تومان به نهایتا ۱۵ هزار تومان رسید و همه می‌دانند که هیچ خودروسازی دلار ۱۵ هزار تومانی نخریده بود، پس چرا قیمت خودرویی مانند جک که سال گذشته ۹۰ میلیون بوده الان به ۳۵۰ میلیون تومان از طرف کارخانه قیمت‌گذاری شده است. اکنون شرایط بازار به صورتی است که همین خودروی جک را با ۲۷۰ میلیون تومان می‌توان در بازار تهیه کرد.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/5/4
((قیمت دلار از ۴ هزار تومان به نهایتا ۱۵ هزار تومان رسید و همه می‌دانند که هیچ خودروسازی دلار ۱۵ هزار تومانی نخریده بود، پس چرا قیمت خودرویی مانند جک که سال گذشته ۹۰ میلیون بوده الان به ۳۵۰ میلیون تومان از طرف کارخانه قیمت‌گذاری شد)) والا ما هم ۳ ماهه داریم همین رو میگیم !! هرجای اروپا بری بگی ما پژو ۲۰۷ رو میخریم ۱۲۰۰۰ یورو(حدوداً ۱۵۰ میلیون) یا مثلا سوناتا هیبرید رو میخریم ۵۸۰۰۰ یورو( حدود ۷۵۰ میلیون) مستقیم میبرنت تیمارستان یا مرکز توانبخشی ذهنی، چون اصلا نمیتونن باور کنن چنین چیزیو !!! ولی بازم جا داره یه تشکر ویژه بکنیم از ملت همیشه در صحنه و صف خرید !!!!
1398/5/5
جسارتا منو فرستادن مرکز ناتوانی جنسی از اون ور هم رفتم اتاق زایمان!!1