موضوعات داغ

دوج چلنجر SRT هلکت هنسی با قدرت چهار رقمی + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
هنسی و ظرافت اصلا با هم جور درنمی‌آیند. جدیدترین خودروی تیونینگ شده توسط این شرکت نمونه دیگری از تعهد هنسی به توان، گشتاور و کنار زدن تمام رقبا در این زمینه است. جدیدترین خودروی هنسی یعنی دوج چلنجر SRT هلکت تیونینگ شده هنگام آزمایش توسط نیروسنج اصلا باظرافت رفتار نمی‌کند. هنوز مشخص نیست هلکت تیونینگ شده توسط هنسی از چه پکیج پرفورمنس خاصی استفاده می‌کند، اما توان و گشتاور آن کاملا مشخص است.
ویدیوی نیروسنج کوتاه و خشن است، جایی که موتور ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ شده دوج چلنجر مثل یک سگ وحشی درون یک قفس جنب و جوش می‌کند، اما تمام این سروصداها نشانگر قدرت بالای این خودرو است. هلکت هنسی در چرخ‌های عقب توان ۱۰۱۱ اسب بخار و گشتاور ۱۲۱۳ نیوتن متر را تولید می‌کند.
البته دوج چلنجرهلکت استاندارد هم قدرت کمی ندارد. هلکت اصلی با موتور ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ شده توان ۷۹۷ اسب بخار و گشتاور ۹۵۸ نیوتن متر را تولید می‌کند. این رقم هم مقدار قابل توجهی توسط هر خودرویی است، اما احتمالا هنسی با خودش گفته: نه ما قدرت بیشتری لازم داریم. با نگاهی به زیر کاپوت شاهد تغییرات زیادی از جمله یک سوپرشارژر جدید هستیم.
پکیج HPE1000 هنسی برای چلنجر نیز عملکردی شبیه ویدیوی بالا دارد، اگرچه گشتاور آن بیشتر و در حدود ۱۳۱۳ نیوتن متر است. پکیج HPE1000 باعث می‌شود سرعت دوج چلنجر در ۲.۸ ثانیه از صفر به صد کیلومتر در ساعت برسد. به نظر می‌آید عملکرد دوج چلنجرهلکت هنسی هم در همین محدوده قرار بگیرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد