موضوعات داغ

تحویلی در کار نیست، پیش فروش خودروهای خارجی کلاهبرداری است

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو عنوان کرد که مردم فریب شرکت های مختلف را نخورند و پیش فروش خودروهای خارجی کلاهبرداری بوده و هر شرکتی نسبت به پیش فروش آنان اقدام کرده باشد، مرتکب تخلف شده است.
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در ادامه صحبت های خود اعلام کرد که تنها شرکتی که برای پیش فروش محصولات خود مانعی ندارد، شرکت خودروسازی کرمان موتور خواهد بود که از 16 مردادماه سال گذشته از طریق گشایش LC و با مجوز ثبت سفارش، اقدام به واردات خودرو کرده و حالا در حال ترخیص حدود 2 هزار دستگاه خودروی هیوندای آزرا در مدل 2019 است که تنها برای پیش فروش این خودرو به مشتریان مانعی وجود ندارد.
به گزارش خودروبانک و به نقل از فارس، مهدی دادفر پیش فروش سایر خودروهای وارداتی را کلاهبرداری داست و به مشتریان هشدار داد تا فریب این دسته از شرکت ها را نخورد. در حال حاضر نیز تنها فروش فوری با تحویل 20 الی 30 روزه به مشتریان قانوی خواهد بود و در غیر این صورت امکان تحویل اتومبیل در قالب پیش فروش به مشتریان مقدور نبوده و خریداران متحمل ضرر خواهند شد.
در خصوص واردات 125 هزار خودرو به کشور از طریق رانت یک خانواده و با اظهارنامه جعلی که از سوی رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس مطرح شد، مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو نیز اعلام کرد که به طور سالیانه حداکثر 75 هزار خودرو توسط 40 نمایندگی موجود در کشور وارد شده است و تنها در سال 91 به حداکثر میزان واردات 100 هزار دستگاهی رسیده ایم. مجموع واردات اتومبیل طی 10 سال گذشته نیز به کمتر از 800 هزار دستگاه رسیده است، پس این موضوع واقعیت ندارد که به یکباره 125 هزار خودروی خارجی به کشور و تنها توسط یک خانواده وارد شده باشد و احتمالا اطلاعات اشتباه باعث اعلام این مطلب از سوی رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شده است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/5/9
نکته جالبش اینجاست برای خودروهای داخلی هم همینطوره خخخخ فقط پول ملت رو میگیرن و حسابی فیتیله پیچشون میکنن ، البته که کسایی که تن به ذلت بدن حقشون همینه