موضوعات داغ

رقابت بی ‌ام ‌و M850i با آئودی RS4 در مسابقه درگ و تست ترمز + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
گاهی اوقات با مسابقه‌ای روبرو می‌شوید که خیلی عجیب است و به این فکر می‌کنید که دلیل این مسابقه چیست. این مسابقه درگ هم از همین مسابقات است.
در این ویدیو شاهد رقابت بی ‌ام‌ و M850i و آئودی RS4 هستیم. یکی کوپه و بزرگترین خودروی ارتفاع پایین خانواده بی ‌ام ‌و و دیگری نسخه قدرتمندتری از آئودی A4 در بدنه‌ای استیشن مانند.
به جز اینکه هردو آلمانی هستند،آئودی RS4 خودرویی است که متیو قبلا از آن در تست‌هایش استفاده می‌کرد و بی ‌ام ‌و خودروی آزمایشی جدید اوست.
قبل از اینکه ویدیو را تماشا کنید، اجازه دهید مشخصات فنی دو خودرو را با هم مقایسه کنیم، چون این دو در مسابقه تفاوت چندانی با هم ندارند.
بی‌ام‌و M850i از موتور ۴.۴ لیتری N63B44TU3 توئین توربو V8 بهره می‌برد که ۵۲۳ اسب بخار توان و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این قدرت توسط یک سیستم انتقال قدرت ۸ سرعته با مبدل گشتاور به چهار گوشه خودرو فرستاده می‌شود.
آئودی RS4 یک موتور ۲.۹ لیتری TFSI توئین توربو V6 دارد که توان ۴۴۴ اسب بخار و گشتاور ۶۰۰ نیوتن متر تولید می‌کند. درست مثل M850i، آئودی RS4 هم از یک سیستم انتقال قدرت ۸ سرعته با مبدل گشتاور بهره می‌برد.
با اینکه RS4 از نظر قدرت ضعیف‌تر به نظر می‌آید، اما در بخش وزن شرایط بهتری دارد. وزن آئودی RS4 فقط ۱۷۹۰ کیلوگرم است، در حالی که بی‌ام‌و M850i حدودا ۱۰۰ کیلوگرم سنگین‌تر است.
آیا این تفاوت در وزن باعث می‌شود آئودی بتواند بی‌ام‌و قدرتمندتر را شکست دهد؟

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد