موضوعات داغ

واکنش سایپا به پایان همکاری با کیاموتورز و توقف تولید سراتو

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
با اعمال مجدد تحریم ها آمریکا بسیاری از شرکای خودروسازی کشورمان از جمله سیتروئن فرانسه و برلیانس چین از ادامه همکاری امتناع کرده و محصولات تولید مشترک با این خودروسازان با توقف و جمع آوری خط تولید همراه شدند.
به نقل از سایپا نیوز، در ادامه روند مذکور و با پیروی از تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا، شرکت کره‌ای کیاموتورز نیز به همکاری خود با ایران و گروه خودروسازی سایپا پایان داد.
به این ترتیب تولید کیاسراتو در سایپا و تامین قطعات آن از جانب شرکت مادر در این هفته متوقف و خط تولید آن جمع آوری خواهد شد.
پیش از خروج کیاموتورز از چرخه تولید مشترک خودرو با سایپا، شرکت‌های رنو، سیتروئن، برلیانس، ولوو و ایویکو نیز با بدعهدی و عمل نکردن به تعهدات خود به تولید مشترک خودرو در ایران پایان داده بودند.
در انتها لازم به یادآوری است که سایپا برای خریداران خودروهای ثبت‌نامی تولید مشترک با شرکای خارجی، طرح های تبدیل متنوعی ارائه داده و اقدامات لازم در جهت جلب رضایت آن ها را انجام خواهد داد. به علاوه این شرکت برای احقاق حق خود و مشتریانش پیگیری های حقوقی بین‌المللی را نیز انجام خواهد داد.

نظرات کاربران

13 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/5/12
بزرگترین درس:هرکس در ایران ماشین خارجی بخرد بیچاره است
1398/5/12
خخخخ اینجاست که میگن عدو شود سبب خیر...!!
به امید ورشکستگی و جمع شدن همه فرغون سازهای داخلی و باز شدن دوباره واردات خودرو
1398/5/12
قابل توجه حواله داران محصولات رنو وبرلیانس :زمان تجمع روز یکشنبه 98/5/13 ساعت 9 صبح شرکت سازه گستر سایپا آدرس : تهران -کیلومتر 9 جاده مخصوص روبروی شرکت پارس خودرو شرکت سازه گسترسایپا
1398/5/12
قاعدتاً باید قیمت کیا سراتو های موجود تو بازار با شیب زیادی کاهش پیدا کنه !!! چون دیگه نه قطعاتش تامین میشه نه صاحبانش سرویس درست و حسابی خواهند گرفت !!!

یه تشکری هم میکنیم از ملت همیشه در صحنه و صف خرید که برای همین طرح اخیر سایپا هجوم بردند و سراتو ثبت نام کردن !!! حالا تشریف ببرید پراید و وانت تحویل بگیرید !
1398/5/12
همانطور که ساندرو وال نود و مگان و ماکسیما ومزداو۰۰۰ قیمتش اومدن پایین سراتو هم میاد پایین،!!!
1398/5/12
به علاوه این شرکت برای احقاق حق خود و مشتریانش پیگیری های حقوقی بین‌المللی را نیز انجام خواهد داد....
چه پیگیری ؟؟؟!!! برجام رو نتونستن پیگیری کنن ......... دنبال کیا میخوان برن؟؟؟ اونم سایپا؟؟؟ تموم شد رفت... البته از تحریم محصولات سایپا و ایران خودرو بسیار خوشحالیم....
1398/5/12
پس چه جوریه همین الان سایپا داره سراتو رو پیش فروش میکنه؟
1398/5/12
در عرض نیم ساعت بعد از این خبر قیمت سراتو که تا 290 اومده بود رفت بالای 300 تومن.ای کاش تو همه چی اینجوری واکنش سریع داشتیم
1398/5/12
همون اتفاقی که برای ریو مونتاژی سایپا افتاد، نه تنها قیمتش افت نکرد بلکه تو بازار بیشتر خاطرخواه پیدا کرد.
1398/5/12
دمش گرم
1398/5/13
پس نتیجه اینه که این شرکت کلاش با اطلاع از این موضوع باز هم تو دو هفته اخیر با وقاحت کامل اقدام به فروش سراتو کرد و پول مردم رو گرفت که بهشون پراید و تیبا تحویل بده ( البته که لیاقت کسانی که به این آشغال سازها اعتماد کنن و خرید خودروی صفر رو تحریم نکنن همینه که پولش بره رو هوا )
1398/5/13
شونصد و شصت و شش هزار دانشگاه فنی و مهندسی تو کشور داریم که معلوم نیست دقیقا دارن چیکار میکنن که حتی به اندازه آغاز تولید خودروی از رده خارجی مثل رهام سایپا هم بدون کمک خارجیا توانایی برای کشور ایجاد نکرده اند!!!
1398/5/13
ملت این سایپا یه کلاه برداره تمام عیاره!!! هنوز خودروهای ساندرو استپ وی ثبت نامی 96 رو تحویل نداده من خودم اون موقع اشتباه کردم بجای اینکه تو بازار 6-7 تومن بیشتر پول بدم بخرمش پول دادم به این شرکت دزد که مثلا برام ارزون تر بیوفته!!! در حال حاضر که حدود 1/5 سال از اومن موقع میگذره هنوز به من ماشین تحویل ندادن! تازه اون موقع کسی خبر نداشت قراره رنو از ایران خارج بشه!!! الان که همه میدونن کره ایا از ایران رفتن با چه جراتی 295 میلیون تومن پول رو حاضرید بدب به این شرکت بدنام داخلی؟؟؟ از تجربه من درس عبرت بگیرد نخرید این فروشهای سایپارو.... هرکی سراتو میخواد بره یه کم کارکردشون از تو بازار با 260-270 تومن بخره سوار بشه بره! پولتون رو ندید دست این دزدا.... از ما گفتن بود!