موضوعات داغ

بازار خودرو آشفته و غیرقابل پیش بینی شده است

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
گفته می‌شود که وزارت صنعت، معدن و تجارت خودروسازان را مکلف کرده تا ۲۰ درصد از تولید روزانه خود را به طرح های فروش فوری اختصاص دهند و به همین دلیل هر چند روز یک بار شاهد ارائه این طرح ها از جانب خودروسازان هستیم.
به نقل از دنیای اقتصاد، طرحی هایی که اگرچه هفته‌های متمادی است که از سوی خودروسازان ارائه می شوند؛ اما نه تنها مصرف‌کنندگان امیدی به موفقیت در ثبت نام آن ها نداشته که تا اینجای کار نیز تاثیر چندانی در بازار خودرو و کاهش قیمت ها نگذاشته اند. خودروسازان معتقدند که سامانه ثبت نام این طرح های فروش فوری مشکل خاصی نداشته و متقاضیان می توانند بدون مشکل خاصی نسبت به خرید خودرو خود اقدام کنند.
به هر صورت نوسانات سینوسی قیمت خودرو در بازار همچنان ادامه داشته و هر چند روز یک بار شاهد کاهش و افزایش قیمت خودروها می باشیم.
خودروسازان تا پیش از این مدعی بودند که با ارائه طرح های فروش فوری با قیمت ۵ درصد زیر حاشیه بازار می توانند اثرگذاری موفقی در بازار خودرو داشته باشند و قیمت خودرو ها را به صورت قابل توجهی کاهش دهند اما تا به امروز با اجرای طرح مذکور شاهد اثر بخشی خاصی در این زمینه نبوده ایم.
بسیاری از فعالان بازار معتقدند که قیمت‌های اعلامی از سوی خودروسازان به افزایش مجدد قیمت خودروها دامن زده و در واقع اهرم کمکی برای دلالان است.
با توجه به ادعای خودروسازان مبنی بر افزایش ۳۸ درصدی رشد تولید خودرو نسبت به سال گذشته و انتظار تولید ۵۸۰ هزار دستگاه خودرو در سال جاری افزایش قیمت خودرو به بهانه کاهش عرضه و افزایش تقاضا اساسا بی مورد بوده و از طرف دیگر تقاضا در بازار خودروهای نو و کارنکرده نیز رو به کاهش است.
به هر ترتیب با توجه به این که تولید خودرو نسبت به سال گذشته از افزایش بیشتری برخوردار بوده همچنان شاهد بالا بودن قیمت خودروها می باشیم.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/5/15
وقتی خودروسازش چپاولگره هیچی بهتر نمیشه...فقط بازی با کلماته