موضوعات داغ

نگاهی به کامیونت آمیکو M5.2 ، جایگزینی مناسب برای وانت بارها

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
کامیونت‌ به طور معمول در حد وسط مابین وانت بارها و کامیون‌ها قرار می‌گیرد، و بهترین گزینه برای حمل بارهای مختلف، اعم از مصالح ساختمانی، مواد غذایی و سایر موارد در فواصل درون شهری یا برون شهری کوتاه به شمار می‌رود. به واسطه قیمت مناسبی که کامیونت‌ها نسبت به پیکاپ‌ها دارند، و توانایی حمل بار بالای آنها، مورد استقبال مشتریان قرار می‌گیرند.
در این سال‌ها شاهد عرضه کامیونت‌های مختلفی از برندهای رنگارنگ به بازار کشورمان بوده‌ایم که در بین آن‌ها برندهای هیوندای، فوتون و ایسوزو بیشتر به چشم می‌آیند. در بین برندهای ایرانی، شرکت خودروسازی ارس با کامیونت آمیکو M5.2 از دهه هشتاد در بازار حضور دارد و در حال حاضر یکی از معدود خودروهای تجاری کشور است که می‌توان در نسخه صفر کیلومتر، آن را تهیه کرد. عدد 5.2، اشاره به نهایت وزن مجاز این کامیونت دارد که 5200 کیلو یا 5.2 تن می‌باشد، وزن خالص این کامیونت بدون اتاق بار، 1800 کیلوست. با نصب یک اتاق بار متداول، وزن کامیونت آمیکو M5.2 به حدود 2.2 تن می‌رسد که وزن بار قابل حمل را به 3 تن می‌رساند. این میزان از حجم بار، به عنوان یک نکته مثبت در مقایسه با سایر رقیبان مطرح می‌شود.
کامیونت‌های موجود در کشور، معمولا بدون دماغه هستند و کامیونت آمیکو M5.2 نیز از این قاعده پیروی می‌کند. در زیر اتاق این کامیونت، پیشرانه 4 سیلندر خطی گازوئیل سوز و مجهز به توربوشارژر با حجم 2771 سی سی قرار دارد که حداکثر قدرت 92 اسب بخار و حداکثر گشتاور 220 نیوتون متر را ارایه می‌دهد. استاندارد آلایندگی اعمال شده برای کامیونت آمیکو M5.2، یورو 2 بوده و از این نظر می‌توان گفت که پیشرانه به کیفیت سوخت حساس نیست. گیربکس خودرو شش دنده با ترکیب 5 دنده جلو و یک دنده عقب بوده و به صورت مکانیکی سنکرونیزه شده است. کلاچ خودرو نیز تک صفحه‌ای و خشک بوده و همانند خودروهای شاسی بلند، اتاق بر روی شاسی نردبانی سوار می‌شود. اتاق این کامیونت تمام فولادی بوده و ظرفیت دو سرنشین را دارد. رادیو پخش CD، و کولر به همراه سیستم تهویه سقفی، عمده امکانات این خودرو تجاری را تشکیل می‌دهند. همچنین کامیونت هایی با کابین سفید، مجهز به شیشه بالابر دستی هستند و کامیونت هایی با کابین زرد، مجهز به شیشه بالابر برقی هستند. همچنین ترمز موتور یا همان خفه کن موتور که از استفاده مکرر ترمز جلوگیری می کند نیز در این خودرو نصب شده است. همچنین ترمز بکار رفته روی چرخ های آمیکو از نوع ABS است.

کامیونت آمیکو M5.2

کامیونت آمیکو M5.2

قدرت و گشتاور موتور به محور عقب ارسال می‌شود و بنابراین، در این محور شاهد استفاده از چهار چرخ هستیم. اکسل جلو یک تکه صلب بوده و محور فرمان پذیر جلو، دو چرخ دارد. سیستم تعلیق جلو نیز به صورت تخت فولادی پارابولیک به همراه کمک فنر تلسکوپی و میل موج گیر است. محور محرک عقب نیز از نوع تک مرحله ای هیپوئیدی بوده و سیستم تعلیق عقب نیز ساختار مشابهی دارد.. ترمزهای خودرو از نوع کاسه‌ای هستند و ترمز دستی نیز به عنوان ترمز پارک کامیونت آمیکو M5.2 در نظر گرفته شده است. ظرفیت باک این کامیونت 85 لیتر بوده و حداکثر سرعت آن نیز 110 کیلومتربرساعت عنوان شده است، که این کامیونت را به خودرویی مناسب برای استفاده در مسیرهای درون شهری و حاشیه شهر تبدیل می‌کند. در این سالها کامیونت آمیکو M5.2 مورد توجه شرکت‌های توزیع مواد غذایی و خوراکی، به خصوص در نسخه‌های یخچال دار قرار گرفته است. مصرف سوخت این کامیونت، 12 لیتر در هر صد کیلومتر بصورت ترکیبی بوده است.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/2/16
سلام.با تشکر از متن پر باری که نوشتید....شما میدونید جای بار این ماشین تا چقدر میتونه باشه؟
1401/5/23
پیش فروش آمیکو ۵۲۰۰ کی هست
اقساطی میخوام
پیش پرداختش چقدر هست
1401/9/18
عرض 2 متر و طول استاندارد 3.2 ولی پلیس به 3.4 هم کاری نداره...