موضوعات داغ

تزریق ۴۰ هزار میلیارد ریال منابع مالی به صنعت خودروسازی

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
سیدمهدی مقدسی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره حوزه قطعه‌سازی کشور اظهار داشت: حوزه قطعه‌سازی کشور دارای ۵۵۹ هزار نیروی انسانی است که سال گذشته با وجود برخی مشکلات و شرایط خاص اقتصادی کشور، مجبور به تعدیل نیرو شدند که با همراهی فراکسیون صنعت ۴۰ هزار میلیارد ریال با تکلیف بانک مرکزی و دولت، وام به این حوزه تزریق شد.
به گزارش خودروبانک و به نقل از ایرنا، وی ادامه داد: سهم قطعه‌سازان به عنوان قسمتی از زنجیره تولید بسیار مهم بوده و تکمیل کننده پازل صنعت خودرو کشور است و برای بالنده کردن و تجربه ابعاد جدیدی از رونق تولید، باید تمام بازیگران این حوزه از جمله خودروسازان در کنار شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌ها قرار بگیرند و در تصمیم‌سازی و استراتژی‌های اجرایی سهیم شوند.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس در ادامه گفت: در سال‌های گذشته کشور تجربه‌های موفقی در زمینه‌های پزشکی، دانش بنیان، هوافضا و نظامی داشته و صنعت خودروسازی برای درخشش و رونق و تامین قطعات و ظرفیت‌های زیر ساختی نیازمند بومی سازی به کمک شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌ها است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه بیان داشت: مجلس در بعد نظارتی خود تمام قد به میدان آمده تا در کنار دولت روند خصوصی سازی کامل صنعت خودرو به انجام برسد و تقویت مولفه‌ها و توانمندی حوزه خصوصی سازی در مناسبات حوزه تولید خودرو ظرف سه سال دنبال می‌شود.
وی در ادامه افزود: تحقیق و تفحص در حوزه خودروسازی نشان می‌دهد که ارز پرداختی در حوزه خودروسازی در سال ۹۸ باید بازنگری شود و شرایط کنونی پاسخگو نبوده و باید اصلاحات صورت گیرد. همچنین مجلس هیچگاه به دنبال مچ گیری نیست و با بررسی نقاط قوت و ضعف سعی در بهبود عملکرد خودروسازان دارد.

تزریق ۴۰ هزار میلیارد ریال منابع مالی به صنعت خودروسازی

تزریق ۴۰ هزار میلیارد ریال منابع مالی به صنعت خودروسازی


مقدسی در ادامه توضیح داد: تمام بازیگران در صحنه تولید خودرو باید نقش و تکالیفشان روشن باشد و اگر قطعه‌سازان مشارکت جدی در سرمایه‌گذاری و تولید داشته باشند و بخشی از سهام نیز به آنها اختصاص یابد، گره گشایی مشکلات سرعت خواهد گرفت.
وی در ادامه درباره تحریم‌های اقتصادی گفت: این تحریم‌ها را باید یک فرصت برای نزدیکی تولید و دانشگاه به هم دانست و تلاش شده در سال جاری استفاده حداکثری از ظرفیت داخلی در نظر گرفته شود. همچنین تفاهم‌نامه‌ای بین معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، وزارت صمت و خودروسازان امضا شده که آن را به فال نیک می‌گیریم.
این نماینده مجلس در ادامه تصریح کرد: اتفاقاتی که پس از تحریم و با رفتن شرکای خارجی رخ داد و مشکلاتی که در تامین قطعه صورت گرفت، لزوم بازنگری در سیاست‌های حوزه خودروسازی را چندین برابر کرد.
وی در پایان بیان داشت: قطعه‌سازان مطالبات زیادی دارند و پس از تحریم‌ها سفارش خودرو از ۷۰۰ دستگاه به ۳ هزار دستگاه رسیده که برای تامین رضایت مردم، افزایش تولید باید در دستور کار قرار گیرد و ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌ها برای رفع این کمبودها بکار گرفته شود. البته در شهریور و مهر امسال با تفاهم‌نامه‌ای که بین معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و وزارت صمت امضا شده، بخشی از قطعات با تکیه بر توان داخل به بازار خواهد آمد و خودروهای مانده در کف کارخانه کاهش خواهد یافت.

نظرات کاربران

6 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/5/22
تا کی منابعی که متعلق به مردمه رو از زمین باید بیرون بکشن و پولشو بدن به فرغون سازهای ورشکسته ای که گرون فروشی هم میکنن؟!
1398/5/23
خیانتی دیگر به ملت مظلوم ایران تا کی باید از بیت المال بدزدید بدید اقازاده ها که فرگون تولید کنند به نام تولید ملی و با سودهای کلا ن برج های چند صد میلیاردی بسازند خاینین به ملت .
1398/5/22
البته هیچ منابعی تزریق نمیشه !!!! چیزی که تزریق میشه تو خودروسازی ایران بیت المال و متعلق به مردم است وگرنه هیچ تاجری پولش رو تو این شرکتها سرمایه گذاری نمیکنه !!!
1398/5/23
هربار که خطری مافیای خودروسازی و قطعه سازی یا نمی دانم واردات قطعه را تهدید می کند، بلافاصله سراغ آمار عجیب و غریب فعالان در بخش خودرو و قطعه می روند. تا حالا یک آمار 108 هزار نفری شنیده بودم که حتی آنهم ادعای خودروسازان محترم بوده است. گمانم بررسی شود معلوم می شود اینها آمار خانواده شاغلان را هم آورده باشند!! حالا یک آمار 600 هزار نفری هم شنیدیم!!!
حالا فرض کنیم درست گفته اند! چند ماه پیش بود که شنیدیم قطعه سازان به دلیل منابع مالی به شدت دچار بحران شده اند! مثلا حقوق کارگران آنها پرداخت نشده است! ناگزیر از تعدیل نیرو هستند!! ولی الان بحمدلله این 4 هزار میلیارد تومان را گرفتند و تا حدودی توانستند مشکلاتشان را حل کنند!!
خوب حالا اگر این 4 هزار میلیارد تومن را بین ششصد هزار پرسنل قطعه سازان محترم تقسیم کنیم می شود تقریبا نفری 68 هزار تومن!! یعنی بحران در صنایع قطعه سازی با نفری 68 هزار تومن ایجاد شده و حالا با پرداخت این مبلغ بحران حل شده؟؟؟؟؟؟
واقعیت این است که آمار واقعی شاغلان در صنعت خودرو و قطعه سازی بسیار بسیار پایین تر از آن چیزی است که اینها ادعا می کنند! با این وجود این ادعا برای این است که بتوان آنرا دستاویز کرده و به کمک آن جیب مردم را خالی کرد! اگر روزی مشخص شود که 50 سال مردم این کشور به دلیل یک جمع 20 هزار نفری در زمینه خودرو به فلاکت کشیده شدند چه کسی پاسخگوست؟؟؟ ما بارها گفته ایم که اگر بفرض کلا حتی 100 هزار نفر هم در صنعت خودرو مشغول به کار باشند که صد البته نیستند، و به هر کدام قرار به پرداخت ماهانه دو و نیم میلیون تومان باشد، سهم هر ایرانی از آن سالانه می شود 50 هزار تومن!!!
یعنی اقایان، خواهش می کنیم، التماس می کنیم شما کار نکنید!!! شما برای ما خودرو نسازید!!!! شما خانه بنشینید ما حقوق سالانه شما را پرداخت می کنیم!!!
1398/5/23
ببندین درب این لجن خانه ها رو...شما دارین اول به شعور مردم و بعد به حق مردم خیانت میکنین
1398/5/24
مال مفت ودل بی رحم کاشکی یکی مثل امیر کبیر بود ومی تونست جلو حیف ومیلهای حکومت رو بگیره فعلا ازهمه طرف بیت المال رو غارت می کنن ومردم هم جیکشدرنمیاد چون جرات جیک زدن ندارن وحق انتخاب رو هم از مردم گرفتن دیکتاتوری محض