موضوعات داغ

ترکیب تایرهای ارزان و گران شوکه کننده خواهد بود + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
تایرها در چگونگی عملکرد خودرو اهمیت بالایی دارند. این شاید نکته ساده‌ای باشد اما شاید خیلی‌ها به اندازه کافی به آن توجه نکنند. ما درباره انتخاب تایرهای مخصوص تمام فصول صحبت نمی‌کنیم. انتخاب تایر در تمام شرایط نکته مهمی برای خودرو است، اما به جز آن ترکیب برندها و انواع مختلف تایرها می‌تواند ناهماهنگی خطرناکی در خودرو ایجاد کند.
این ویدیو دقیقا چنین موضوعی را نشان می‌دهد. خودروی تست شده در اینجا بی ‌ام‌ و M2 است که توان ۴۰۵ اسب بخاری خودش را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند، آن هم در مسیری خیس که انتخاب تایر برای آن خیلی مهم‌تر از مسیرهای دیگر است. در این تست یک شرایط واقعی شبیه سازی شده که در آن احتمالا قبل از اینکه تایرهای جلو احتیاج به تعویض داشته باشند باید تایرهای عقب تعویض شوند. شاید برخی فکر کنند انتخاب تایرهای ارزان به جای تایرهای اصلی خودرو مقرون به صرفه است. هما‌ن‌طور که در ویدیو مشخص است، ترکیب تایرهای ارزان و گران به دلایل مختلف کار کاملا اشتباهی است.
بی ‌ام‌ و M2

بی ‌ام‌ و M2

اول اینکه ترکیب دو مدل از تایرهای مختلف منجر به تغییر محسوسی در کشش خودرو می‌شود چون این تایرها با هم فرق دارند. ترکیبات تایر، سختی کنار لاستیک، الگوی خطوط روی تایر نقش مهمی در عملکرد آن دارند و اگر چهار تایر با هم یکی نباشند، رانندگی بد و ناآرامی را رقم خواهند زد.
نکته مهم ویدیو نصب تایرهای ارزان روی چرخ‌های عقب است. برند و مدل این تایر مشخص نیست پس نمی‌توان گفت این تایر ارزان از طراحی خوبی بهره می‌برد یا خیر. اما این اصلا اهمیتی ندارد، چون این بی ‌ام ‌و هم در دور زمان‌دار و هم حین رانندگی با سرعت عادی از مسیر خارج می‌شود. شاید بتوان این تایرهای ارزان را روی چرخ‌های جلو نصب کرد، اما در آن صورت فقط به جای اینکه از پشت به چیزی برخورد کنید از جلو به آن خواهید زد. عوض کردن جای تایرها فقط نحوه از مسیر خارج شدن خودرو را تغییر می‌دهد، اما تاثیری در بهبود عملکرد خودرو ندارد.
دفعه بعدی که قصد داشتید تایرهای ارزان برای خودروی خود بخرید نتایج این ویدیو را در نظر داشته باشید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد