موضوعات داغ

برقی کردن تاکسی‌های تهران به کجا رسید؟

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
با توجه به گفته های مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با وجود بالا بودن اولویت برقی کردن ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت، همچنان چند چالش اساسی وجود دارد.
به نقل از تسنیم، علیرضا قنادان در باره آخرین وضعیت برقی کردن تاکسی های پایتخت اظهار کرد یکی از چالش‌های اساسی در این راستا یافتن خودرویست که امتحان خود را پس داده و امکان پایلوت کردن آن وجود داشته باشد. این خودرو به عنوان تاکسی باید از سطح استاندارد بالاتری نسبت به یک خودروی معمولی برخوردار باشد. دومین چالش تاسیس ایستگاه های شارژ و مسئله سوم روش بهره برداری از تاکسی های برقی است.
وی در ادامه افزود ریسک برقی کردن تاکسی ها نباید متوجه رانندگان آن ها باشد بهترین حالت یافتن سرمایه گذار و یا سرمایه گذارانیست که ریسک سرمایه گذاری را بپذیرند. زمانی که امکان واردات خودرو وجود داشت سرمایه گذاری در این راستا یافت نشده و زمانی که افراد حاضر به سرمایه گذاری شدند امکان واردات خودرو از بین رفته بود.
قنادان در انتها خاطرنشان کرد که در حال حاضر در حال پیگیری واردات خودرو با کاربری عمومی هستیم که این امر نیازمند مصوبه دولت است. پیش از این در نشستی با شرکت‌های سایپا، مپنا و شهرداری تهران مقرر شد اقدامات لازم برای تامین زیرساخت های ضروری انجام شده و از پایلوت کردن خودروها برای تاکسی رانی نیز حمایت شود.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/6/4
اگر توانستید خودروهای دهه نود میلادی را بسازیید
انوقت قادر به ساخت خودروی برقی هم خواهید بود!
1398/6/5
مزخرف پشت مزخرف،همین الان داشتم راه ای و جاده های در دست ساخت ایران رو میدیدم.هیچ کدام با هیچ یک از ضروریات و کاستی های هر استان تطابق نداشت !! به طور مثال استان کردستان مشکل جاد ه ای دارد ولی اقایان دنبال ریل گذاری در این استان کوهستانی هستن !با یک محاسبه متوجه هزینه ریل گذاری و جاده کشی در کردستان میشویم و ایضا مدت زمان اجرا طرح، تهران مشکلش برقی کردن نیست مشکلش مترو و اتوبان و جاده کشی و تونل و خیبان طبقاتی نبود !تهران مشکلش جمعیت بود که با این شوآف های احمقانه و هدر رفت بیت المال کار تهران و خیابان هایش به اینجا رسید .وقتی همه کارخانه ها در استان تهران و البرز و استان قزوین باشد باید منتظر ترافیک باشید