موضوعات داغ

3 فاکتور مهم در فروش خودرو که اگر نادیده بگیرید سرمایه‌تان به باد می‌رود

عکس مطلب اول
همه شما قطعا با نمونه‌های متعددی مواجه شده‌اید که به خرید و یا فروش خودرو پرداخته‌اند‌ اما به دلیل نا آگاهی از ریزه کاری‌های آن ضررهای هنگفتی بر آنها وارد شده است. کم نیستند فروشندگانی که برای فروش خودروی خود به قیمت بالاتر، ایرادات خودروی خود را پنهان می‌کنند و یا خریدارانی که از بی‌اطلاعی فروشندگان از روند فروش خودرو سوءاستفاده کرده و کلاه‌برداری می‌کنند.
در این مقاله تصمیم داریم 3 فاکتور موثر در فروش خودرو را با هم بررسی کنیم و در نهایت راه حلی برای دور ماندن از اثر این فاکتورها را ارائه دهیم.
1- روش‌های کلاهبرداری که به روزرسانی می‌شوند!
یکی از مشکلاتی که در زمان فروش خودرو وجود دارد، احتمال بالای رویارویی با کلاهبرداران است که از هر روشی برای سوء استفاده بهره می‌گیرند. همزمان با گران شدن خودرو و افزایش تمایل به خرید خودرو کارکرده این روش‌های کلاهبرداری هم به سمت بهینه شدن حرکت کردند! به عنوان مثال:
• خریدار خودروی شما را می‌بیند و علی‌رغم آگاهی از آسیب‌های خودرو آن را در قولنامه قید نمی‌کند و خودرو به پارکینگ دو قبضه منتقل می‌شود. خریدار در روز تعویض پلاک با کارشناس خودرو حاضر می‌شود و با مستند کردن آسیب‌های خودرو، از فروشنده ادعای دریافت خسارت یا کاهش قیمت خودرو را دارد و حق هم با اوست!
• خریدار با یک خودروی مدل بالا به یک فروشنده با خودرو مدل پایین مراجعه می‌کند و به بهانه تست رانندگی خودرو، کلید خودروی گرانقیمت خود را در اختیار فروشنده قرارمی‌دهد و با خودروی دیگر ناپدید می‌شود. غافل از اینکه خودروی گرانقیمت دزدی است و دست فروشنده هم به جایی بند نیست جز راهروهای دادگاه!
موارد فوق نمونه‌های کوچکی از انواع تقلباتی است که در زمان فروش خودرو توسط کلاهبرداران انجام می‌گیرد و متاسفانه هر روز روش‌های جدیدتری برای کلاهبرداری ظهور می‌کند که به راحتی هم قابل تشخیص نیستند.
2- مزاحمت‌ها، درگیری‌ها و هزینه‌های پنهان فروش خودرو
اگر فروشنده بتواند از بس همه کلاهبرداری‌های موجود هم بربیاد، در فرایند فروش خودرو سه نکته اساسی است که چالش اصلی تمام فروشندگان خودرو محسوب می‌شود:
• آگهی کردن خودرو در سایت‌های مختلف
• افشای شماره تماس فروشنده در آگهی و جواب دادن به تماس‌های متعدد حتی پس از فروش خودرو
• هماهنگی جهت بازدیدهای مکرر و بعضا غیرضرور
• مواجهه با دلالانی که به هر طریق قصد کاهش قیمت را دارند
در بسیاری از موارد مواجه شدن با دلالان زمان زیادی را از فروشنده می‌گیرد و اغلب فروشندگان خودروهم ترجیح می‌دهند هر کار ناخوشایند دیگری را انجام دهند اما با یک دلال خودرو سر و کله نزنند. همه این موارد باعث می‌شود فروشنده هزینه قابل توجهی را بابت زمان از دسته رفته متحمل شود؛ زمانی که می‌توانسته به نحو دیگری از آن استفاده کند. علاوه بر این؛ درگیری جهت بازدیدهای متعدد را هم به جان خریده است.
3 فاکتور مهم در فروش خودرو

3 فاکتور مهم در فروش خودرو

3- عدم تعادل بازار و نوسان قیمت‌ها
به طور معمول فاصله بین فروش خودرو تا خرید خودرو جدید ممکن است چند روز طول بکشد و این طولانی شدن پروسه معامله می‌تواند به ضرر خریدار و فروشنده تمام شود. خصوصا در شرایط فعلی بازار خودرو کشورمان که نوسان در قیمت‌ها و شرایط عرضه خودروها، باعث عدم شفافیت در بازار شده است.
در چنین وضعیتی ممکن است با کاهش قیمت خودرو، قسمتی از سرمایه خود را از دست دهید و یا با افزایش قیمت خودرو، دیگر قادر به خرید خودرو مدنظرتان نباشید. بنابراین تنها راه حل ممکن برای رفع این مشکل، کم کردن فاصله زمانی بین فروش خودرو تا خرید خودرو جدید است. درواقع اگر بتوانید معامله فروش خودروی قدیم و خرید خودروی جدید را در یک روز انجام دهید قادر خواهید بود ریسک افزایش یا کاهش قیمت خودرو را به حداقل برسانید.
طرح کلید به کلید به همراه مکانیک همان راهکاری است که به فروشندگان خودرو کمک می‌کند تا معامله خرید و فروش خودرو را در یک روز انجام دهند.
فروش آسان و مطمئن خودرو با همراه مکانیک
3 فاکتور مهم در فروش خودرو

3 فاکتور مهم در فروش خودرو

شرکت همراه مکانیک، با سابقه کارشناسی و فروش بیش از 100 هزار خودرو، مرجع تخصصی فعال در زمینه خرید و فروش خودرو است که با بهره‌گیری از تیم کارشناسان و مشاوران حرفه‌ای خدمات متنوعی همچون خرید و فروش سفارشی خودرو را ارائه می‌کند.
برای فروش بدون دغدغه خوردو کافیست وارد لینک hamrah-mechanic.com/car-sell/ شده و ثبت سفارش کنید:
1. بعد از ثبت سفارش، کارشناسان همراه مکانیک با شما تماس می‌گیرند و از خودرو بازدید می‌کنند.
2. خودرو به صورت رایگان کارشناسی می‌شود.
3. آگهی فروش خودرو توسط همراه مکانیک در سایت‌های معتبر منتشر می‌شود.
4. کارشناس فروش همراه مکانیک به مشتریان پاسخ می‌دهد تا خریدار واقعی را پیدا کند.
5. مشاور حقوقی همراه مکانیک تا آخرین مرحله تنظیم و عقد قرارداد همراه شما بوده و مشاوره می دهد.
برای فروش آسان و بی دغدغه خودرو در بزرگترین نمایشگاه آنلاین خودروهای کارشناسی شده کلیک کنید
این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد