موضوعات داغ

هیوندای i10 جدید با ظاهری جذابتر و کابین بهتر رونمایی شد + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
اخیرا گزارشی نگران کننده منتشر شده است. این گزارش به این نکته اشاره می‌کند که فروش خودروهای کوچک در اروپا با کاهش شدیدی روبرو شده، که دلیل آن قوانین سخت گیرانه‌ای است که خودروسازان را مجبور می‌کند برای مطابقت این خودروهای کوچک با قوانین سفت و سخت اروپا پول بیشتری صرف کنند. رسیدن به این هدف هر ساله سخت و سخت‌تر می‌شود، پس ساختن یک خودروی شهری کوچک با مشکلات زیادی روبرو شده است.
اما هیوندای قصد عقب‌نشینی ندارد، چون این خودروساز کره‌ای سومین نسل از مدل i10 را معرفی کرده که خواهرخوانده کیا پیکانتو به حساب می‌آید. خبرهای خوب و بدی درباره طراحی کوچک‌ترین خودروی این برند وجود دارد، و اگرچه به طرزی قابل پیش‌بینی به جذابیت طراحی اصلی که قبلا منتشر شده بود نیست، اما شاهد پیشرفت خوبی در این مدل نسبت به نسل قبلی هستیم.
هیوندای i10 حالا کاملا بالغ به نظر می‌رسد، با اینکه ابعادش تقریبا مثل سابق هستند. این مدل ۲۰ میلیمتر عرض بیشتر و ۲۰ میلیمتر ارتفاع کمتری نسبت به نسل قبلی دارد. درکل این هاچ‌بک پنج‌در ظاهر اسپرت‌تری نسبت به مدل قبلی دارد.
هیوندای i10

هیوندای i10

تفاوت طراحی داخلی این خودرو با مدل قبلی کاملا آشکار است که تمام آن‌ها در مسیر پیشرفت قرار دارند. روی داشبورد یک صفحه نمایش لمسی هشت اینچی به عنوان سیستم رسانه سرگرمی قرار گرفته، که از اپل کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی می‌کند. به علاوه شاهد سیستم شارژ وایرلس و یک اپلیکیشن موبایلی جذاب هستیم که به راننده اجازه می‌دهد از راه دور به برخی قابلیت‌های خودرو دسترسی داشته باشد.
هیوندای i10 از نظر ایمنی با سیستم ترمز اورژانسی همراه شده که دوربین نصب شده جلوی خودرو نه تنها خودروهای دیگر بلکه عابران پیاده را هم تشخیص می‌دهد. این با دیگر سیستم‌های ایمنی و دستیار رانندگی تکمیل شده، که شامل سیستم تشخیص خستگی راننده، هشدار محدودیت سرعت، دستیار قرار گرفتن بین خطوط و دستیار نور بالا و پایین چراغ‌ها می‌شود.
قدرت خودرو از یک موتور ۱ لیتری ۳ سیلندر دیزلی با توان ۶۷ اسب بخار و گشتاور ۹۶ نیوتن متر تامین می‌شود. همچنین مدل دیگری با موتور کمی قوی‌تر ۱.۲ لیتری با ۸۳ اسب بخار و ۱۱۸ نیوتن متر عرضه می‌شود. هردوی این خودروها از گیربکس پنج سرعته دستی بهره می‌برند، اما می‌توان با هزینه بیشتر گیربکس اتوماتیک را برای آن‌ها سفارش داد.
هیوندای i10 جدید در نمایشگاه خودروی فرانکفورت آلمان رونمایی و در نیمه اول سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه خواهد شد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/6/14
زشت تر شده بنظرم