موضوعات داغ

تکنولوژی هوشمند اشکودا از رانندگی بی‌اجازه بچه‌ها جلوگیری می‌کند

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
شرکت خودروسازی اشکودا تکنولوژی هوشمندی طراحی کرده که به والدین کمک می‌کند جاهایی که فرزندشان می‌تواند در آن‌جا رانندگی کند را کنترل کنند.
این سیستم که توسط اپلیکیشن اشکودا کانکت کنترل می‌شود، به والدینی که خودروی خود را در اختیار فرزندانشان قرار می‌دهند اجازه می‌دهد منطقه خاصی را مشخص کنند که خودرو فقط در آن محل قابل رانندگی باشد. اشکودا گفته این سیستم مناسب زمانی است که والدین در تعطیلات تابستانی به سر می‌برند و نمی‌خواهند فرزندشان طی این مدت با خودرو هر جا دلش خواست برود.
این سیستم به محض فعال شدن به دو روش عمل می‌کند. یک روش این است که کاربر منطقه سبزی تعیین کند که خودرو می‌تواند آزادانه در آن حرکت کند، و وقتی خودرو از آن محدوده خارج شد هشداری برای والدین ارسال شود. دلیل این کار این است که بچه‌ها نتوانند از خودروی خانوادگی برای رفتن به سفرهای طولانی استفاده کنند.
تکنولوژی هوشمند اشکودا

تکنولوژی هوشمند اشکودا

در روش دیگر، والدین می‌توانند منطقه قرمزی معین کنند که نمی‌خواهند خودروی آن‌ها وارد آن منطقه شود. در این صورت سیستم فقط زمانی به والدین هشدار می‌دهد که خودرو وارد آن محدوده شود.
اشکودا گفته این سیستم می‌تواند مخصوص روزها و ساعت‌های خاصی فعال شود، تا مشکلی بین اعضای خانواده در این رابطه به وجود نیاید. این اپلیکیشن اجازه کنترل چندین محدوده را به صورت همزمان در اختیار کاربر قرار می‌دهد، و والدین می‌توانند در آن واحد چهار منطقه مجزا را همزمان کنترل کنند.
اشکودا ادعا می‌کند این اختراعی ضروری است، چون بسیاری از جوانان در سال‌های ابتدایی رانندگی خود هنوز از خودروی خانوادگی استفاده می‌کنند. طبق گفته اسکودا، نیمی از جوانان ۱۷ تا ۲۴ ساله حتی پس از دریافت گواهینامه برای جابجایی به والدین خود متکی هستند، پس به اشتراک گذاشتن خودرو راه حلی مقرون به صرفه خواهد بود.
البته سیستم تعیین محدوده رانندگی تنها قابلیت اپلیکیشن اشکودا کانکت نیست. این اپلیکیشن موبایلی، که دانلود آن رایگان است، رانندگان را قادر می‌سازد به مجموعه اطلاعات زیادی درباره خودروی خود دسترسی داشته باشند. صاحبان می‌توانند چک کنند خودروی آن‌ها چقدر سوخت دارد، و همچنین خودرو در هر لحظه کجاست و آیا در آن قفل شده یا خیر.
این اپلیکیشن همچنین سیستم برنامه‌ریزی مسافرت دارد، که تقویم شما را چک می‌کند و با در نظر گرفتن ترافیک، بهترین زمان برای حرکت را به شما اعلام می‌کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد