موضوعات داغ

مدل مفهومی بی ام و 4 با جلوپنجره‌ دوبل بزرگ رونمایی شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
نمایشگاه خودرو فرانکفورت به تازگی کار خود را آغاز کرده و در نخستین گام، شاهد رونمایی از مدل مفهومی بی ام و 4 هستیم که با جلوپنجره‌ کلیه‌ای دوبل فوق العاده بزرگ به نمایش درآمده است. این مدل مفهومی، قرار است به پایه‌ای برای توسعه نسل آتی بی ام و M3 و بی ام و M4 تبدیل شود. جلوپنجره مشبک غول پیکر، که مدتی است به امضای جدید طراحی بی ام و تبدیل شده، از ابتدای رونمایی تاکنون مورد انتقادات و اعتراضات قرار گرفته است، اما این شرکت باواریایی ثابت کرد به هیچ عنوان انتقادپذیر نیست. با این وجود، بسیاری امید دارند این جلوپنجره بزرگ تنها در حد یک ایده باقی بماند و دیگر شاهد تراژدی در محصولات ب ام و نباشیم.
بی ام و 4

بی ام و 4

طرح کلی خودرو که همانند یک کوپه دودر است، به خوبی توجه‌ها را به خود جلب می‌کند، و این سبک بدنه بسیار دوست داشتنی است. بی ام و می‌گوید در ساخت این مدل مفهومی، از خودروهای نوستالژیکی همچون بی ام و 328 یا بی ام و E9 الهام گرفته است، اما ترکیب طراحی خودروهای کوچکتر با یک محصول بزرگتر، چندان جذاب به نظر نمی‌رسد. همچنان امید داریم تا زمان تولید انبوه مدل‌های بی ام و M3 و M4 جدید، بی ام و این مدل مفهومی را اصلاح کند و شاهد طرحی بهتر و مناسب‌تر در این خودروهای آلمانی باشیم.
با وجود تمامی انتقادات، مسئولان بی ام و طرح خود را ستایش می‌کنند. Domagoj Dukec، یکی از مسئولان قسمت طراحی بی ام و، در خصوص این مدل مفهومی می‌گوید: جلوپنجره کلیه‌ای همیشه به عنوان نماد بی ام و شناخته شده و مدل مفهومی بی ام و 4 ، نگاهی کاملا رسا به چهره جدید بی ام و سری 4 ارایه می‌دهد. علاوه برآن، چراغ‌های لیزری جلو یک اثر هنری هستند و در یک ساختار سه بعدی، بدون هیچگونه قاب و شیشه محافظ قرار گرفته‌اند.
بی ام و 4

بی ام و 4

در قسمت زیرین چراغ‌ها، دهانه نسبتا بزرگی قرار دارد که وظیفه آن، رساندن هوا به موتور و سیستم ترمز است. در رنگ آمیزی بدنه، از رنگ قرمز ممنوعه استفاده شده که موجب می‌شود برجستگی‌های موجود روی بدنه بیشتر به چشم بیایند. آدریان ون هویدونک، مدیر طراحی گروه خودروسازی بی ام و، مدل مفهومی بی ام و 4 را مظهر زیبایی شناختی این برند می‌داند و آن را ترکیبی از طراحی ایده آل با نسبت‌های دقیق و مشخص توصیف می‌کند. هنوز هیچ اطلاعاتی از مشخصات فنی بی ام و 4 اعلام نشده است، اما به نظر می‌رسد اعتماد به نفس بالای مسئولان بی ام و، در آینده برای آنها دردسرساز باشد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد