موضوعات داغ

کوچک ترین عضو خانواده هیوندای به جمع خانواده اسپرت N لاین پیوست

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
برای حضور در نمایشگاه بین المللی فرانکفورت آلمان، شرکت خودروسازی هیوندای روز گذشته نسخه سبک وزن هیوندای i30 N را به همراه قطعات فیبرکربنی سبک وزن و آلومینیومی معرفی کرد، اما این خودرو تنها آورده اسپرت هیوندای به نمایشگاه فرانکفورت نخواهد بود و چندی پیش این خودروساز کره‌ای عضو جدید خانواده اسپرت N خود را معرفی کرد.
حدود یک هفته پیش شرکت خودروسازی هیوندای نسل سوم کوچک ترین عضو خانواده خود، یعنی هیوندای i10 را معرفی کرد و جزییات آن را در خودروبانک مورد بررسی قرار دادیم، اما هنگام معرفی نسل سوم این خودرو هیچگونه اشاره ای به نسخه اسپرت آن نشد، تا اینکه هیوندای چندی پیش کوچک ترین عضو خانواده خود را در نسل جدید به خانواده اسپرت N لاین اضافه کرد تا در نمایشگاه بین المللی فرانکفورت آلمان با دستی پر حاضر شود. البته فعلا تنها 3 تصویر از این خودرو منتشر شده است که یکی از آنان طراحی بیرونی اتومبیل را نشان می دهد و 2 عکس دیگر به نمایش جزییات داخل کابین اتومبیل خواهند پرداخت تا با شروع بکار نمایشگاه بین المللی فرانکفورت آلمان، شاهد رونمایی رسمی و انتشار گالری تصاویر این خودرو به همراه جزییات فنی بیشتر باشیم.

هیوندای i10 N

هیوندای i10 N


هیوندای i10 N بعد از سه خودروی i30، توسان و i30 فست بک، چهارمین عضو خانواده اسپرت N لاین شرکت خودروسازی هیوندای به شمار می آید که تغییرات نسبتا زیادی در داخل کابین و طراحی بیرونی خود دریافت کرده است تا بی دلیل آن را یک خودروی اسپرت توصیف نکنیم. برای این کار شرکت خودروسازی هیوندای طراحی جلوی اتومبیل را به طور کامل متحول کرده و از یک جلوپنجره جدید با چراغ های نواری شکل 3 تکه در گوشه آن بجای چراغ های گردی شکل در نسخه استاندارد استفاده کرده است و همچنین پایین تر از آن، یعنی مجموعه سپر اتومبیل هم یک طراحی کاملا جدید دریافت کرده که می توانید جزییات بیشتر آن را در تصاویر شاهد باشید، هرچند طراحی عقب اتومبیل هم بدون شک دستخوش تغییرات زیادی شده است که هنوز تصویری از آن توسط هیوندای ارائه نشده است.
با رفتن به داخل کابین، اول از همه غربیلک فرمان اسپرت اتومبیل توجه شما را به خود جلب خواهد کرد که در پایین آن حرف N حک شده و به دور آن یک روکش چرمی با دوخت های قرمز رنگ پیچیده شده است تا لذت رانندگی با این اتومبیل را چندین برابر کند. علاوه بر این می توان بر روی اهرم دنده اتومبیل یک خط قرمز به عنوان نماد سری محصولات اسپرت N هیوندای، پدال های فلزی و همپنین حلقه های قرمز رنگ خروجی هوای سیستم تهویه را شاهد بود.
در زیر کاپوت، هیوندای i10 N یک موتور چهار سیلندر تنفس طبیعی 1.2 لیتری دارد که خروجی قدرت آن به 83 اسب بخار و خروجی گشتاور آن هم به مرز 118 نیوتن متر خواهد رسید. در صورتی هم مشتریان تمایل به داشتن قدرت بیشتری داشته باشند، مشتریان می توانند از یک موتور سه سیلندر 1 لیتری استفاده کنند که با سود جستن از پرخوران های توربوشارژر می تواند حداکثر قدرت 99 اسب بخاری و گشتاور 172 نیوتن متری داشته باشد.
در پایان شرکت خودروسازی هیوندای اعلام کرده است که عضو جدید خانواده N لاین خود را از تابستان آینده راهی بازارهای اروپایی خواهد کرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد