موضوعات داغ

طرح مفهومی هیوندای ۴۵ از گذشته الهام گرفته و به آینده می‌نگرد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
وقتی هیوندای اولین بار در ماه آگوست تصویری از خودروی الکتریکی جدیدش منتشر کرد، احساس کردیم این یک خودروی خاص خواهد بود. به نظر می‌رسد حدسیات ما درست بوده و طرح مفهومی هیوندای ۴۵ یک نمونه اولیه جذاب و زیباست. این خودرو همچنین نقش مهمی در این شرکت خواهد داشت چون پیش‌نمایشی از مسیر طراحی خودروهای الکتریکی هیوندای در آينده است.
نام عجیب این خودروی مفهومی دلیل ساده‌ای دارد – این خودرو نگاهی به گذشته هیوندای دارد، جایی که دقیقا ۴۵ سال پیش طرح مفهومی هیوندای پونی را ارائه کرده بود. تشابه این دو خودرو در جلوی آن‌ها کاملا قابل مشاهده است، جایی که هیوندای ۴۵ جلوپنجره شبکه‌ای متمایز مدل قبلی خودش را با چیزی که هیوندای آن را طراحی چراغ مکعبی پویا می‌نامد جایگزین کرده است.
هیوندای ۴۵

هیوندای ۴۵

نام ۴۵ همچنین دلیل دیگری هم دارد – زاویه ۴۵ درجه در جلو و عقب، نیمرخی لوزی شکل به این خودرو داده که باز هم نشانگر مسیر طراحی مدل‌های الکتریکی آینده هیوندای است. این خودروساز کره‌ای گفته هیوندای ۴۵ با شاسی یکپارچه و طراحی آيرودینامیک و سبک وزنش که از هواپیماهای دهه ۲۰ میلادی الهام گرفته شده تعریف می‌شود.
همان‌طور که گفته شد، هیوندای با این طرح مفهومی قصد نمایش مسیر طراحی تولیدات الکتریکی آینده خودش را دارد و همچنین به پیشرفت‌های فنی اشاره می‌کند که ممکن است خودروهای آینده را تحت تاثیر قرار دهند.
این پیشرفت‌ها شامل سیستم نظارت با دوربین می‌شود – سیستمی که در آن به جای آینه‌های بغل دوربین‌های کوچکی قرار گرفته تا مشکل دید به وجود آمده توسط کثیفی آینه را برطرف کنند.
هیوندای ۴۵

هیوندای ۴۵

با وجود طراحی خارجی ساده و سنتی ۴۵، طراحی داخلی کاملا شرایط متفاوتی دارد. فضای داخلی از استراتژی فضای راحت هیوندای بهره می‌برد، که قابلیت شخصی‌سازی را برای صاحبان خودرو فراهم می‌کند و گفته می‌شود از طراحی دکوراسیون منازل الهام گرفته شده است. چون این طرحی مفهومی از یک خودروی خودران است صندلی‌های جلو می‌توانند بچرخند تا روبروی دیگر مسافران قرار بگیرند. سیستم رسانه سرگرمی دارای رابط کاربری پروژکتوری است که با چندین صفحه نمایش قرار گرفته در داشبورد جایگزین صفحه نمایش مرکزی شده است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/6/22
خاک بر سر ما....