موضوعات داغ

عملکرد ضعیف تویوتا RAV4 در تست موس سوئدی و بیانیه تویوتا + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
تویوتا RAV4 یکی از شاسی بلندهای شیک، کاربردی و مقرون به صرفه در کلاس خود است که در کشورمان نیز حضور چشمگیری داشته است. توانایی‌های فنی تویوتا RAV4، همواره به عنوان یک نقطه قوت برای این خودرو به حساب می‌آید، اما ناکام بودن این شاسی بلند در تست موس، نشان دهنده عدم آمادگی تویوتا RAV4 برای اجرای مانورهای تهاجمی است.
تویوتا RAV4 در تست موسی که توسط موسسه Teknikens Varld بر روی این خودرو انجام شد، سرعت تویوتا تا محدوده 68 کیلومتردرساعت افزایش یافت و سپس وارد پیچ معروف موس شد. به گفته محققان، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی بسیار دیر وارد فعالیت می‌شود و هر دو مدل بنزینی و هیبریدی، در طی آزمایش، بارها و بارها بر روی دو چرخ جانبی خود قرار گرفتند و تعادل خود را از دست دادند.

تویوتا RAV4

تویوتا RAV4

موسسه Teknikens Varld در خصوص نتایج این تست می‌گوید: وقتی ما خودرو را به سمت چپ متمایل می‌کردیم، واکنش‌های بسیار سریعی را از جلو خودرو دریافت می‌کردیم، اما وقتی خودرو به سمت راست متمایل می‌شود، اتومبیل بر روی دوچرخ خود بالا می‌رود. تویوتا بار دیگر محصولی را به بازار عرضه کرده است که نمی‌تواند آزمون موس را به طور موفقیت آمیز پشت سر بگذارد. پیش از این، عملکرد ضعیف تویوتا هایلوکس در تست موس نیز خبرساز شده بود. در سال 2007، تویوتا هایلوکس در سرعت 57 کیلومتربرساعت، تست موس را رد شد. این اتفاق منجر به افت فروش تویوتا هایلوکس در بازار شد و شرکت سازنده، از رینگ‌ها و لاستیک‌های بهتری در پیکاپ خود استفاده کرد تا این ضعف را پوشش دهد. در مورد تویوتا RAV4 ، سازنده اطمینان بسیار بیشتری به تجهیزات الکترونیکی و کیفیت محصول خود داشت و نتیجه این آزمون برای آنها، غیرمنتظره بوده است.
تویوتا در واکنش به انتشار این خبر، اعلام کرد: در تویوتا، ایمنی مشتریان برای ما در اولویت قرار دارد و برای اطمینان یافتن از امنیت مشتریان در خودروهای تویوتا، آزمایش‌های دقیقی را در تولید محصولات خود اعمال می‌کنیم. آزمایش‌های ما مطابق استانداردهای جهانی است و از سال 2016، فرآیندهای خود را بروز کرده‌ایم تا با تست‌های موسسه Teknikens Varld همخوانی داشته باشند. در مرحله توسعه تویوتا RAV4، این خودرو با موفقیت تمام تست‌های ایمنی از جمله ISO 3888-2 و آزمون Teknikens Varld Elk را با موفقیت پشت سر گذاشت. ما به همه مشتریان تویوتا اطمینان می‌دهیم می‌توانند به امنیت وسایل نقلیه ما، اعتماد کامل داشته باشند.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/6/23
فقط جاپن خخخخخخخخخ
1398/6/24
همون اولین باری که پشت تویوتا RAV4 2017 نشستم حدوداً ۱ سال پیش . گفتم که این ماشین چیزه خاصی بیشتر از سانتافه یا حتی اسپورتج واسه عرضه نداره و قیمتش واقعا بیخودی بالاست!!! توی تست موس هم چیزی که دیدیم این بود که نیسان قشقایی عملکرد بهتری از RAV4 داشت !!!!!!
1398/6/27
تازه مثل کره ای ها عمل کرد
واقعا از تویوتا بعیده در حد کره ای ماشین بسازه