موضوعات داغ

واردات قطعات خودرو در اختیار افراد محدودی است

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
با توجه به گفته های یکی از اعضای هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس، واردات قطعات خودرو در اختیار افراد محدودی بوده و همین موضوع انحصارطلبی را به دنبال داشته است.
به نقل از خانه ملت، سید جواد حسینی کیا در این خصوص عنوان کرد صنعت خودروسازی کشورمان در انحصار کامل به سر برده و گرانی خودرو نیز یکی از پیامدهای آن است.
وی توضیح داد که مردم ناچار تنها از دو خودروساز داخلی خودرو خریداری کنند و این موضوع سبب افزایش انحصار و قیمت خودرو می شود.
حسینی کیا افزایش نرخ دلار را یکی دیگر از عوامل افزایش قیمت خودروها دانسته و توضیح داد که با افزایش قیمت مواد اولیه، قیمت تمام شده محصولات نهایی نیز افزایش پیدا خواهد کرد.
نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی افزود باید از ظرفیت شورای رقابت برای کنترل قیمت ها استفاده کرده و از حذف این شورا جلوگیری کرد چرا که با حذف شورای رقابت، قیمت چهار چرخ ها بی ضابطه افزایش خواهد یافت.
وی در انتها یادآوری کرد که بومی سازی قطعات خودرو می تواند تا حدودی به تولید خودروی ارزان قیمت، باکیفیت و صادرات محور کمک کند که در حال حاضر گام هایی در این زمینه برداشته شده است.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/6/23
متاسفانه فقط در حد شعار هست حرفاشون در عمل هیچ قدمی بر نمیدارن
1398/6/23
من موندم این همه اظهار نظر برا کیه؟ الان منظورشون اینه مردم باید درستش کنن؟ اینکه حقوق بگیری فقط بیانیه بدی مصاحبه کنی چی میشه؟ تو این همه مدت چکار مثبتی انجام دادید؟